/Designs/Measuring_instruments/ABL01A/DOC/src/zprava.cs.tex/zprava.cs.tex
3,18 → 3,35
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage[czech]{babel}
\usepackage{graphicx}
\textwidth 16cm \textheight 25cm
\topmargin -1.3cm
\usepackage{fancyhdr}
\usepackage{fullpage}
\usepackage[top=5cm, bottom=10cm, left=2.5cm, right=2.5cm]{geometry}
\textwidth 16cm \textheight 20cm
\topmargin 0cm
\oddsidemargin 0cm
\pagestyle{empty}
\pagestyle{fancy}
\addtolength{\headsep}{30 pt}
\addtolength{\footskip}{50 pt}
 
\fancyfoot{}
\fancyfoot{\hspace*{5cm}}
\fancyfoot[L]{\includegraphics[width=1.5cm, height=1.5cm]{img/datamatrix.png} \hspace{0.5cm} pomiceva kakonjak hanuson1 jichapav poskozby}
\fancyfoot[R] {\thepage}
 
 
\begin{document}
\title{Šablona MLAB}
\author{Jakub Kákona, kaklik@mlab.cz}
\title{Technická zpráva - Automatický vypouštěč meteobalónů}
\author{Eva Pomíchalová\\ Jakub Kákona\\ Ondřej Hanus\\ Pavel Jícha\\ Zbyněk Poskočil}
\maketitle
 
\thispagestyle{empty}
 
\thispagestyle{fancy}
\newpage
\begin{abstract}
\input{abstrakt.txt}
 
\end{abstract}
\newpage
 
%%\begin{figure} [htbp]
%%\begin{center}
23,29 → 40,10
%%\end{figure}
 
\tableofcontents
 
 
\section{Technické parametry}
\begin{table}[htbp]
\begin{center}
\begin{tabular}{|c|c|c|}
\hline
\multicolumn{1}{|c|}{Parametr} & \multicolumn{1}{|c|}{Hodnota} & \multicolumn{1}{|c|}{Poznámka} \\ \hline
Napájecí napětí analogové části & $\pm$10V & 100mA \\ \hline
Napájecí napětí digitální části & +5V & 300mA \\ \hline
Napájecí napětí LNA & do +20V & max 500mA \\ \hline
Frekvenční rozsah & 0,5 - 200 MHz & Při osazení vybranými součástkami i 450MHz \\ \hline
IIP3 & $>$ 0dB & Předběžný údaj \\ \hline
Šumové číslo & $<$ 30dB & \\ \hline
\end{tabular}
\end{center}
\end{table}
 
\newpage
 
\section{Automatický vypouštěč meteobalónů}
 
\section{Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A}
 
Celý systém by měl být robotizovaným doplňkem sítě
\href{/doku.php?id=cs:rmds}{radiových detektorů meteorů}, případně pak i
její vizuální varianty (video pozorování
67,7 → 65,7
meteorologických
\href{http://en.wikipedia.org/wiki/Radiosonde}{radiosond}.
 
\subsection{Pozemní vypousteci box}
\subsection{Pozemní vypouštěcí box}
 
Pozemní stanici balónové sítě bude tvořit kompaktní krabice obsahující
techniku potřebnou k vypuštění balónové sondy. Zařízení musí být
143,7 → 141,7
 
Většina akčních členů by měla být konstruována s důrazem na maximální
spolehlivost. Akční členy proto pravděpodobně budou pružiny s
přepalovacími plastickými pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha
přepalovacími PE pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha
přepalovaná výkonovým rezistorem) ke spínáni proudu do rezistorů může
být využit modul \href{/doku.php?id=cs:nfet4x}{NFET4X01B}
 
157,7 → 155,12
Pro zajištění běhu nezávislých procesů by bylo možná vhodné využít
\href{http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php}{ChibiOS/RT}
 
\paragraph{Blokové schéma}
\begin{figure}
\centering
\includegraphics[width=10cm, height=8cm]{img/blokoveschema1.png}
\caption{Blokové schéma pozemního vypouštěcího boxu}
\label{fig:blokpozem}
\end{figure}
 
 
\subsection{Balónová sonda}
237,8 → 240,13
\item
Záznam dat v gondole balónu mikroSD karta
\end{itemize}
\paragraph{Blokové schéma}
 
\begin{figure}
\centering
\includegraphics[width=10cm, height=8cm]{img/blokoveschema2.png}
\caption{Blokové schéma balónové sondy}
\label{fig:blokpozem}
\end{figure}
 
\subsubsection{Legislativní požadavky}
 
295,9 → 303,8
letu.
\item
Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. (Takový systém by
mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako zde
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}
)
mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{zde})
\item
Autodestrukce při hrozící srážce.
\end{itemize}
337,52 → 344,46
registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s
projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor}
\end{itemize}
\hyperdef{}{dokumentace}{\subsection{Dokumentace}\label{dokumentace}}
 
\subsubsection{Technická dokumentace}
 
Technická dokumentace projektu je uložena v SVN repozitáři MLAB na
adrese
\href{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/}{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/}
 
\subsubsection{Řízení projektu}
 
Pro správu úkolů a dohled nad jejich plněním v rámci projektu používáme
\href{http://www.mlab.cz/redmine/}{Redmine}
 
Dokumenty a prezentace týkající se řízení projektu jsou ukládány do:
 
\begin{verbatim}
svn co https://lynx1.felk.cvut.cz/svn-students/pto/pto-13138-1 svnPTO
\end{verbatim}
\subsection{Lidé}
 
Projekt je realizován týmem několika studentů ČVUT z katedry měření a
katedry kybernetiky:
 
\section{Problémy a jejich řešení}
Dosud jsme narazili hned na několik problémů, které ovlivnili naše další rozhodování a realizaci. Mezi ně patří:
\begin{itemize}
\item
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/pomiceva/}{Bc. Eva Pomíchalová}
- Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS)
Potíže s legislativou - omezení týkající se povolení vypuštění balónu. Jedná se předně o omezení váhová a materiálová.
\item
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/kakonjak/}{Bc. Jakub Kákona} -
Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS)
Nemožnost použití vodíku - tato možnost byla jednoduše vyloučena.
\item
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/poskozby/}{Bc. Zbyněk Poskočil}
- senzory a měření
Baterie a jejich odolnost vůči mrazu - navrhováno několik variant, v současné době ještě nemáme vybránu jednu konkrétní.
\item
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/hanuson1/}{Bc. Ondřej Hanuš} -
Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS)
\item
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/jichapav/}{Bc. Pavel Jícha} -
Kybernetika a robotika
Dostupnost materiálů - aktuálně potíže s dopravou tlakových lahví s héliem.
\end{itemize}
\hyperdef{}{reference}{\subsection{Reference}\label{reference}}
Navrhovaná řešení jednotlivých problémů jsou uvedena v technické části vždy u příslušné kapitoly.
 
\newpage
\section{Dílčí výsledky a jejich diskuze}
Naším prvním dílčím výsledkem je několik návrhů řešení jednotlivých částí popsaných výše.
Dále nalezení konkrétních součástí, jejichž objednávka včetně fyzického zajištění se bude realizovat příští týden.
Dále se nám podařilo sestrojit prototyp odpalování pružiny pro otevírání víka pozemní vypouštěcí stanice. Tento pokus nejlépe ilustruje toto \href{http://www.mlab.cz/redmine/attachments/download/3/video-2013-03-09-23-43-33.mp4}{video}.
U tohoto prototypu bylo zjištěno, že doba přepalování je poměrně dlouhá, což není vhodné. Jedním ze záměrů zhotovitele bylo nezničit odpor, což pravděpodobně nebude možné, aby doba spouštění nebyla příliš dlouhá.
 
\newpage
\section{Doporučení pro příští cvičení}
Tato část není příliš vhodná pro naše komentáře neboť pracujeme na samostatném tématu. Co se týká konkrétně našeho týmu, potřebovali bychom k dispozici patřičně vybavenou laboratoř, ve které bychom mohli provádět realizaci.
Cvičení jsou jinak vedena zajímavě, hodně zaměřena na standardní samostatnou úlohu, což se nám líbí.
 
\newpage
 
\begin{thebibliography}{99}
\bibitem{DR2G}{Původní konstrukce}
\href{http:// odkaz na nejakou zajimavou konstrukci}{odkaz na nejakou zajimavou konstrukci}
\bibitem{cement}{například síť CEMeNt}
\url{http://cement.fireball.sk/}
\bibitem{radiosondy}{radiosondy}
\url{http://www.radiosonde.eu/}, \url{http://www.radiosonda.sk/}
\bibitem{cocom}{směrnice CoCom}
\url{http://en.wikipedia.org/wiki/CoCom\#Legacyi}
\bibitem{moguli}{projekt Mogul}
\url{http://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt\_Moguli}
 
 
 
\end{thebibliography}
\end{document}