3,18 → 3,35 |
\usepackage[utf8]{inputenc} |
\usepackage[czech]{babel} |
\usepackage{graphicx} |
\textwidth 16cm \textheight 25cm |
\topmargin -1.3cm |
\usepackage{fancyhdr} |
\usepackage{fullpage} |
\usepackage[top=5cm, bottom=10cm, left=2.5cm, right=2.5cm]{geometry} |
\textwidth 16cm \textheight 20cm |
\topmargin 0cm |
\oddsidemargin 0cm |
\pagestyle{empty} |
\pagestyle{fancy} |
\addtolength{\headsep}{30 pt} |
\addtolength{\footskip}{50 pt} |
|
\fancyfoot{} |
\fancyfoot{\hspace*{5cm}} |
\fancyfoot[L]{\includegraphics[width=1.5cm, height=1.5cm]{img/datamatrix.png} \hspace{0.5cm} pomiceva kakonjak hanuson1 jichapav poskozby} |
\fancyfoot[R] {\thepage} |
|
|
\begin{document} |
\title{Šablona MLAB} |
\author{Jakub Kákona, kaklik@mlab.cz} |
\title{Technická zpráva - Automatický vypouštěč meteobalónů} |
\author{Eva Pomíchalová\\ Jakub Kákona\\ Ondřej Hanus\\ Pavel Jícha\\ Zbyněk Poskočil} |
\maketitle |
|
\thispagestyle{empty} |
|
\thispagestyle{fancy} |
\newpage |
\begin{abstract} |
\input{abstrakt.txt} |
|
\end{abstract} |
\newpage |
|
%%\begin{figure} [htbp] |
%%\begin{center} |
23,29 → 40,10 |
%%\end{figure} |
|
\tableofcontents |
|
|
\section{Technické parametry} |
\begin{table}[htbp] |
\begin{center} |
\begin{tabular}{|c|c|c|} |
\hline |
\multicolumn{1}{|c|}{Parametr} & \multicolumn{1}{|c|}{Hodnota} & \multicolumn{1}{|c|}{Poznámka} \\ \hline |
Napájecí napětí analogové části & $\pm$10V & 100mA \\ \hline |
Napájecí napětí digitální části & +5V & 300mA \\ \hline |
Napájecí napětí LNA & do +20V & max 500mA \\ \hline |
Frekvenční rozsah & 0,5 - 200 MHz & Při osazení vybranými součástkami i 450MHz \\ \hline |
IIP3 & $>$ 0dB & Předběžný údaj \\ \hline |
Šumové číslo & $<$ 30dB & \\ \hline |
\end{tabular} |
\end{center} |
\end{table} |
|
\newpage |
|
\section{Automatický vypouštěč meteobalónů} |
|
\section{Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A} |
|
Celý systém by měl být robotizovaným doplňkem sítě |
\href{/doku.php?id=cs:rmds}{radiových detektorů meteorů}, případně pak i |
její vizuální varianty (video pozorování |
67,7 → 65,7 |
meteorologických |
\href{http://en.wikipedia.org/wiki/Radiosonde}{radiosond}. |
|
\subsection{Pozemní vypousteci box} |
\subsection{Pozemní vypouštěcí box} |
|
Pozemní stanici balónové sítě bude tvořit kompaktní krabice obsahující |
techniku potřebnou k vypuštění balónové sondy. Zařízení musí být |
143,7 → 141,7 |
|
Většina akčních členů by měla být konstruována s důrazem na maximální |
spolehlivost. Akční členy proto pravděpodobně budou pružiny s |
přepalovacími plastickými pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha |
přepalovacími PE pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha |
přepalovaná výkonovým rezistorem) ke spínáni proudu do rezistorů může |
být využit modul \href{/doku.php?id=cs:nfet4x}{NFET4X01B} |
|
157,7 → 155,12 |
Pro zajištění běhu nezávislých procesů by bylo možná vhodné využít |
\href{http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php}{ChibiOS/RT} |
|
\paragraph{Blokové schéma} |
\begin{figure} |
\centering |
\includegraphics[width=10cm, height=8cm]{img/blokoveschema1.png} |
\caption{Blokové schéma pozemního vypouštěcího boxu} |
\label{fig:blokpozem} |
\end{figure} |
|
|
\subsection{Balónová sonda} |
237,8 → 240,13 |
\item |
Záznam dat v gondole balónu mikroSD karta |
\end{itemize} |
\paragraph{Blokové schéma} |
|
\begin{figure} |
\centering |
\includegraphics[width=10cm, height=8cm]{img/blokoveschema2.png} |
\caption{Blokové schéma balónové sondy} |
\label{fig:blokpozem} |
\end{figure} |
|
\subsubsection{Legislativní požadavky} |
|
295,9 → 303,8 |
letu. |
\item |
Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. (Takový systém by |
mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako zde |
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio} |
) |
mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako |
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{zde}) |
\item |
Autodestrukce při hrozící srážce. |
\end{itemize} |
337,52 → 344,46 |
registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s |
projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor} |
\end{itemize} |
\hyperdef{}{dokumentace}{\subsection{Dokumentace}\label{dokumentace}} |
|
\subsubsection{Technická dokumentace} |
|
Technická dokumentace projektu je uložena v SVN repozitáři MLAB na |
adrese |
\href{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/}{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/} |
|
\subsubsection{Řízení projektu} |
|
Pro správu úkolů a dohled nad jejich plněním v rámci projektu používáme |
\href{http://www.mlab.cz/redmine/}{Redmine} |
|
Dokumenty a prezentace týkající se řízení projektu jsou ukládány do: |
|
\begin{verbatim} |
svn co https://lynx1.felk.cvut.cz/svn-students/pto/pto-13138-1 svnPTO |
\end{verbatim} |
\subsection{Lidé} |
|
Projekt je realizován týmem několika studentů ČVUT z katedry měření a |
katedry kybernetiky: |
|
\section{Problémy a jejich řešení} |
Dosud jsme narazili hned na několik problémů, které ovlivnili naše další rozhodování a realizaci. Mezi ně patří: |
\begin{itemize} |
\item |
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/pomiceva/}{Bc. Eva Pomíchalová} |
- Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS) |
Potíže s legislativou - omezení týkající se povolení vypuštění balónu. Jedná se předně o omezení váhová a materiálová. |
\item |
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/kakonjak/}{Bc. Jakub Kákona} - |
Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS) |
Nemožnost použití vodíku - tato možnost byla jednoduše vyloučena. |
\item |
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/poskozby/}{Bc. Zbyněk Poskočil} |
- senzory a měření |
Baterie a jejich odolnost vůči mrazu - navrhováno několik variant, v současné době ještě nemáme vybránu jednu konkrétní. |
\item |
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/hanuson1/}{Bc. Ondřej Hanuš} - |
Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS) |
\item |
\href{https://usermap.cvut.cz/profile/jichapav/}{Bc. Pavel Jícha} - |
Kybernetika a robotika |
Dostupnost materiálů - aktuálně potíže s dopravou tlakových lahví s héliem. |
\end{itemize} |
\hyperdef{}{reference}{\subsection{Reference}\label{reference}} |
Navrhovaná řešení jednotlivých problémů jsou uvedena v technické části vždy u příslušné kapitoly. |
|
\newpage |
\section{Dílčí výsledky a jejich diskuze} |
Naším prvním dílčím výsledkem je několik návrhů řešení jednotlivých částí popsaných výše. |
Dále nalezení konkrétních součástí, jejichž objednávka včetně fyzického zajištění se bude realizovat příští týden. |
Dále se nám podařilo sestrojit prototyp odpalování pružiny pro otevírání víka pozemní vypouštěcí stanice. Tento pokus nejlépe ilustruje toto \href{http://www.mlab.cz/redmine/attachments/download/3/video-2013-03-09-23-43-33.mp4}{video}. |
U tohoto prototypu bylo zjištěno, že doba přepalování je poměrně dlouhá, což není vhodné. Jedním ze záměrů zhotovitele bylo nezničit odpor, což pravděpodobně nebude možné, aby doba spouštění nebyla příliš dlouhá. |
|
\newpage |
\section{Doporučení pro příští cvičení} |
Tato část není příliš vhodná pro naše komentáře neboť pracujeme na samostatném tématu. Co se týká konkrétně našeho týmu, potřebovali bychom k dispozici patřičně vybavenou laboratoř, ve které bychom mohli provádět realizaci. |
Cvičení jsou jinak vedena zajímavě, hodně zaměřena na standardní samostatnou úlohu, což se nám líbí. |
|
\newpage |
|
\begin{thebibliography}{99} |
\bibitem{DR2G}{Původní konstrukce} |
\href{http:// odkaz na nejakou zajimavou konstrukci}{odkaz na nejakou zajimavou konstrukci} |
\bibitem{cement}{například síť CEMeNt} |
\url{http://cement.fireball.sk/} |
\bibitem{radiosondy}{radiosondy} |
\url{http://www.radiosonde.eu/}, \url{http://www.radiosonda.sk/} |
\bibitem{cocom}{směrnice CoCom} |
\url{http://en.wikipedia.org/wiki/CoCom\#Legacyi} |
\bibitem{moguli}{projekt Mogul} |
\url{http://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt\_Moguli} |
|
|
|
\end{thebibliography} |
\end{document} |