/Designs/Measuring_instruments/ABL01A/DOC/src/zprava.cs.tex/zprava.cs.tex
14,15 → 14,12
\addtolength{\footskip}{50 pt}
 
\fancyfoot{}
\fancyfoot{\hspace*{5cm}}
%\fancyfoot{\hspace*{5cm}}
\fancyfoot[L]
{\includegraphics[width=1.5cm, height=1.5cm]{img/datamatrix.png} \hspace{0.5cm}
\begin{tabular}{c}
pomiceva \\
kakonjak \\
hanuson1 \\
jichapav \\
poskozby \\
{\includegraphics[width=1.5cm]{img/datamatrix.png} \begin{tabular}{cc}
pomiceva & jichapav \\
kakonjak & poskozby\\
hanuson1 & \\
\end{tabular}
}
\fancyfoot[R] {\thepage}
121,7 → 118,9
 
Ve vývojové fázi funkčního vzoru je napájení systému řešeno PC ATX zdrojem, ze kterého jsou využity +5 V a +12 V větve. Toto řešení se neukázalo jako příliš optimální vzhledem ke špatné spolehlivosti PC zdrojů při provozu s nízkou zátěží v dalším prototypu bude proto ATX zdroj pravděpodobně nahrazen jiným spínaným zdrojem určeným pro tento druh aplikace.
 
Výhodným řešením by také mohlo být využití fotovoltaických článků, které by v případě umístění na odsuvné střeše bylo možné využít k detekci zakrytí střechy.
 
 
\subsection{Mechanická konstrukce}
 
Box tvoří plastová krabice o rozměrech 57x39x42 cm, zakoupená v IKEI a bočnice a střecha z polykarbonátu. Výsledné uspořádání připomíná psí boudu a bylo takto navrženo za účelem snadného otevírání střechy.
210,7 → 209,7
\centering
\includegraphics[width=10cm]{img/Lahev_helium.jpg}
\caption{Znovuplnitelná lahev na technické plyny}
\label{fig:redukcni_ventil_vodik}
\label{fig:refillable_gas_cilinder}
\end{figure}
 
\begin{figure}
224,7 → 223,7
\centering
\includegraphics[width=10cm]{./img/redukcni-ventil-autogen-kyslik.jpg}
\caption{Redukční ventil na kyslík sloužící jako náhrada za vodíkový redukční ventil s levým závitem}
\label{fig:redukcni_ventil_vodik}
\label{fig:redukcni_ventil_kyslik}
\end{figure}
 
 
329,6 → 328,8
 
\section{Balónová sonda}
 
Hlavním úkolem meteorologické sondy je v případě použití systému ke zpřesnění dráhy o dopadu meteoritu změření směru a rychlostí větru. Z tohoto hlediska jde proto o meteorologickou sondu označovanou jako \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Rawinsonde}{Rawinsonde}.
 
Neletový prototyp sondy bude vyvinut za použití modulů stavebnice
\href{http://www.mlab.cz/Server/GenIndex/GenIndex.php?lang=cs\&path=/Modules}{MLAB}
 
466,19 → 467,21
\item
Navrhnout bezpečnou sondu, která splní požadavky ÚCL na bezpečnost
letu.
\item
Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. (Takový systém by
mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako
\item Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. Takový systém by mohl zároveň zjednodušit návrat sondy viz
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{zde})
\item
Autodestrukce při hrozící srážce.
\item Autodestrukce při hrozící srážce.
\end{itemize}
 
\subsection{Meteorologický balón}
Balón pro meteorologickou sondu je samostatný problém neboť sonda stoupá během letu do výšek až 30 km a dochází tak k namáhání balónu rychlou změnou teploty a nízkými teplotami (-60 $^\circ$). Zárověň se přibližně 13x zvětší objem balónu.
 
Nosné meteorologické balóny jsou proto obvykle vyráběny z latexu. A jsou používány jako tlakové, což znamená, že nosný plyn je uvnitř pod stálým tlakem mírně větším, než je tlak okolního prostředí. Důvod jejich používání je pravděpodobně jednak historický a také důsledkem faktu, že jiné meteorologické balony se běžně komerčně nevyrábějí. Jejich rozměry a parametry jsou však značně mizerné, protože jejich hmotnosti se pohybují v rozsahu stovek gramů, až jednotek kilogramů přičemž nosnost je přibližně srovnatelná s jejich hmotností.
 
\subsubsection{Svařování balónu}
nutno doplnit
 
 
 
 
\subsubsection{Evči zpětný ventil}
Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se nám podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít tento ventil.
 
546,11 → 549,13
 
\section{Dosažené výsledky}
 
Byl vyvinut funkční vzor pozemní stanice automatického vypouštěče a demonstrován jeho fungující stav. Tento prototyp poslouží pro další experimenty a k dalšímu zdokonalení konstrukce.
 
\subsection{Možnosti budoucího vývoje zařízení}
 
 
 
V produkční verzi zařízení by bylo potřeba zejména vylepšit mechanickou konstrukci vypouštěcího boxu, tak aby byla odolnější proti povětrnostním vlivům.
Dále by bylo potřebné vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem.
\newpage
 
\begin{thebibliography}{99}
562,7 → 567,9
\url{http://en.wikipedia.org/wiki/CoCom\#Legacyi}
\bibitem{moguli}{projekt Mogul}
\url{http://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt\_Moguli}
\bibitem{Parafoil_Return_Vehicle}{Autonomous Parafoil Return Vehicle}
\url{http://mbed.org/users/lhiggs/notebook/autonomous-parafoil-return-vehicle/}
\bibitem {GPS_ublox}{UBLOX. LEA-6 series [online]. 2013 [cit. 2013-05-12]. Dostupné z: http://www.u-blox.com/en/gps-modules/pvt-modules/lea-6-family.html}
\bibitem {ChibiOS/RT}\url{http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php}
\end{thebibliography}
\end{document}
\end{document}