14,15 → 14,12 |
\addtolength{\footskip}{50 pt} |
|
\fancyfoot{} |
\fancyfoot{\hspace*{5cm}} |
%\fancyfoot{\hspace*{5cm}} |
\fancyfoot[L] |
{\includegraphics[width=1.5cm, height=1.5cm]{img/datamatrix.png} \hspace{0.5cm} |
\begin{tabular}{c} |
pomiceva \\ |
kakonjak \\ |
hanuson1 \\ |
jichapav \\ |
poskozby \\ |
{\includegraphics[width=1.5cm]{img/datamatrix.png} \begin{tabular}{cc} |
pomiceva & jichapav \\ |
kakonjak & poskozby\\ |
hanuson1 & \\ |
\end{tabular} |
} |
\fancyfoot[R] {\thepage} |
121,7 → 118,9 |
|
Ve vývojové fázi funkčního vzoru je napájení systému řešeno PC ATX zdrojem, ze kterého jsou využity +5 V a +12 V větve. Toto řešení se neukázalo jako příliš optimální vzhledem ke špatné spolehlivosti PC zdrojů při provozu s nízkou zátěží v dalším prototypu bude proto ATX zdroj pravděpodobně nahrazen jiným spínaným zdrojem určeným pro tento druh aplikace. |
|
Výhodným řešením by také mohlo být využití fotovoltaických článků, které by v případě umístění na odsuvné střeše bylo možné využít k detekci zakrytí střechy. |
|
|
\subsection{Mechanická konstrukce} |
|
Box tvoří plastová krabice o rozměrech 57x39x42 cm, zakoupená v IKEI a bočnice a střecha z polykarbonátu. Výsledné uspořádání připomíná psí boudu a bylo takto navrženo za účelem snadného otevírání střechy. |
210,7 → 209,7 |
\centering |
\includegraphics[width=10cm]{img/Lahev_helium.jpg} |
\caption{Znovuplnitelná lahev na technické plyny} |
\label{fig:redukcni_ventil_vodik} |
\label{fig:refillable_gas_cilinder} |
\end{figure} |
|
\begin{figure} |
224,7 → 223,7 |
\centering |
\includegraphics[width=10cm]{./img/redukcni-ventil-autogen-kyslik.jpg} |
\caption{Redukční ventil na kyslík sloužící jako náhrada za vodíkový redukční ventil s levým závitem} |
\label{fig:redukcni_ventil_vodik} |
\label{fig:redukcni_ventil_kyslik} |
\end{figure} |
|
|
329,6 → 328,8 |
|
\section{Balónová sonda} |
|
Hlavním úkolem meteorologické sondy je v případě použití systému ke zpřesnění dráhy o dopadu meteoritu změření směru a rychlostí větru. Z tohoto hlediska jde proto o meteorologickou sondu označovanou jako \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Rawinsonde}{Rawinsonde}. |
|
Neletový prototyp sondy bude vyvinut za použití modulů stavebnice |
\href{http://www.mlab.cz/Server/GenIndex/GenIndex.php?lang=cs\&path=/Modules}{MLAB} |
|
466,19 → 467,21 |
\item |
Navrhnout bezpečnou sondu, která splní požadavky ÚCL na bezpečnost |
letu. |
\item |
Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. (Takový systém by |
mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako |
\item Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. Takový systém by mohl zároveň zjednodušit návrat sondy viz |
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{zde}) |
\item |
Autodestrukce při hrozící srážce. |
\item Autodestrukce při hrozící srážce. |
\end{itemize} |
|
\subsection{Meteorologický balón} |
Balón pro meteorologickou sondu je samostatný problém neboť sonda stoupá během letu do výšek až 30 km a dochází tak k namáhání balónu rychlou změnou teploty a nízkými teplotami (-60 $^\circ$). Zárověň se přibližně 13x zvětší objem balónu. |
|
Nosné meteorologické balóny jsou proto obvykle vyráběny z latexu. A jsou používány jako tlakové, což znamená, že nosný plyn je uvnitř pod stálým tlakem mírně větším, než je tlak okolního prostředí. Důvod jejich používání je pravděpodobně jednak historický a také důsledkem faktu, že jiné meteorologické balony se běžně komerčně nevyrábějí. Jejich rozměry a parametry jsou však značně mizerné, protože jejich hmotnosti se pohybují v rozsahu stovek gramů, až jednotek kilogramů přičemž nosnost je přibližně srovnatelná s jejich hmotností. |
|
\subsubsection{Svařování balónu} |
nutno doplnit |
|
|
|
|
\subsubsection{Evči zpětný ventil} |
Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se nám podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít tento ventil. |
|
546,11 → 549,13 |
|
\section{Dosažené výsledky} |
|
Byl vyvinut funkční vzor pozemní stanice automatického vypouštěče a demonstrován jeho fungující stav. Tento prototyp poslouží pro další experimenty a k dalšímu zdokonalení konstrukce. |
|
\subsection{Možnosti budoucího vývoje zařízení} |
|
V produkční verzi zařízení by bylo potřeba zejména vylepšit mechanickou konstrukci vypouštěcího boxu, tak aby byla odolnější proti povětrnostním vlivům. |
Dále by bylo potřebné vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem. |
|
|
\newpage |
|
\begin{thebibliography}{99} |
562,7 → 567,9 |
\url{http://en.wikipedia.org/wiki/CoCom\#Legacyi} |
\bibitem{moguli}{projekt Mogul} |
\url{http://cs.wikipedia.org/wiki/Projekt\_Moguli} |
\bibitem{Parafoil_Return_Vehicle}{Autonomous Parafoil Return Vehicle} |
\url{http://mbed.org/users/lhiggs/notebook/autonomous-parafoil-return-vehicle/} |
\bibitem {GPS_ublox}{UBLOX. LEA-6 series [online]. 2013 [cit. 2013-05-12]. Dostupné z: http://www.u-blox.com/en/gps-modules/pvt-modules/lea-6-family.html} |
\bibitem {ChibiOS/RT}\url{http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php} |
\end{thebibliography} |
\end{document} |
\end{document} |