Rev 2849 Rev 2850
1 \documentclass[12pt,a4paper,twoside]{article} 1 \documentclass[12pt,a4paper,twoside]{article}
2 \usepackage[colorlinks=true]{hyperref} 2 \usepackage[colorlinks=true]{hyperref}
3 \usepackage[utf8]{inputenc} 3 \usepackage[utf8]{inputenc}
4 \usepackage[czech]{babel} 4 \usepackage[czech]{babel}
5 \usepackage{graphicx} 5 \usepackage{graphicx}
6 \textwidth 16cm \textheight 25cm 6 \textwidth 16cm \textheight 25cm
7 \topmargin -1.3cm 7 \topmargin -1.3cm
8 \oddsidemargin 0cm 8 \oddsidemargin 0cm
9 \pagestyle{empty} 9 \pagestyle{empty}
10 \begin{document} 10 \begin{document}
11 \title{Šablona MLAB} 11 \title{Šablona MLAB}
12 \author{Jakub Kákona, kaklik@mlab.cz} 12 \author{Jakub Kákona, kaklik@mlab.cz}
13 \maketitle 13 \maketitle
14   14  
15 \thispagestyle{empty} 15 \thispagestyle{empty}
16 \begin{abstract} 16 \begin{abstract}
17 \end{abstract} 17 \end{abstract}
18   18  
19 %%\begin{figure} [htbp] 19 %%\begin{figure} [htbp]
20 %%\begin{center} 20 %%\begin{center}
21 %%\includegraphics [width=80mm] {SDRX01B_Top_Big.JPG} 21 %%\includegraphics [width=80mm] {SDRX01B_Top_Big.JPG}
22 %%\end{center} 22 %%\end{center}
23 %%\end{figure} 23 %%\end{figure}
24   24  
25 \tableofcontents 25 \tableofcontents
26   26  
27   27  
28 \section{Technické parametry} 28 \section{Technické parametry}
29 \begin{table}[htbp] 29 \begin{table}[htbp]
30 \begin{center} 30 \begin{center}
31 \begin{tabular}{|c|c|c|} 31 \begin{tabular}{|c|c|c|}
32 \hline 32 \hline
33 \multicolumn{1}{|c|}{Parametr} & \multicolumn{1}{|c|}{Hodnota} & \multicolumn{1}{|c|}{Poznámka} \\ \hline 33 \multicolumn{1}{|c|}{Parametr} & \multicolumn{1}{|c|}{Hodnota} & \multicolumn{1}{|c|}{Poznámka} \\ \hline
34 Napájecí napětí analogové části & $\pm$10V & 100mA \\ \hline 34 Napájecí napětí analogové části & $\pm$10V & 100mA \\ \hline
35 Napájecí napětí digitální části & +5V & 300mA \\ \hline 35 Napájecí napětí digitální části & +5V & 300mA \\ \hline
36 Napájecí napětí LNA & do +20V & max 500mA \\ \hline 36 Napájecí napětí LNA & do +20V & max 500mA \\ \hline
37 Frekvenční rozsah & 0,5 - 200 MHz & Při osazení vybranými součástkami i 450MHz \\ \hline 37 Frekvenční rozsah & 0,5 - 200 MHz & Při osazení vybranými součástkami i 450MHz \\ \hline
38 IIP3 & $>$ 0dB & Předběžný údaj \\ \hline 38 IIP3 & $>$ 0dB & Předběžný údaj \\ \hline
39 Šumové číslo & $<$ 30dB & \\ \hline 39 Šumové číslo & $<$ 30dB & \\ \hline
40 \end{tabular} 40 \end{tabular}
41 \end{center} 41 \end{center}
42 \end{table} 42 \end{table}
43   43  
44 \newpage 44 \newpage
45 \section{Popis konstrukce} -  
46   45  
47 \subsection{Zapojení} -  
48   -  
49 \subsection{Odrušení} -  
50   -  
51 \subsection{Mechanická konstrukce} -  
52   -  
53 \section{Výroba a testování} -  
54   -  
55 \subsubsection{Osazení} -  
56   -  
57 \subsubsection{Nastavení} -  
58   -  
59 \section{Programové vybavení} -  
60   46  
61 \section{Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A} 47 \section{Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A}
62   48  
63 Celý systém by měl být robotizovaným doplňkem sítě 49 Celý systém by měl být robotizovaným doplňkem sítě
64 \href{/doku.php?id=cs:rmds}{radiových detektorů meteorů}, případně pak i 50 \href{/doku.php?id=cs:rmds}{radiových detektorů meteorů}, případně pak i
65 její vizuální varianty (video pozorování 51 její vizuální varianty (video pozorování
66 \textsuperscript{\href{\#fn\_\_1}{1)}} a bolidové kamery). 52 \textsuperscript{\href{\#fn\_\_1}{1)}} a bolidové kamery).
67   53  
68 Účel zařízení je zpřesnit odhad trajektorie temné dráhy meteoritu v 54 Účel zařízení je zpřesnit odhad trajektorie temné dráhy meteoritu v
69 atmosféře zavedením korekcí na proudění vzduchových mas během letu. A 55 atmosféře zavedením korekcí na proudění vzduchových mas během letu. A
70 tím v důsledku zmenšit plochu dopadové elipsy. 56 tím v důsledku zmenšit plochu dopadové elipsy.
71   57  
72 Údaje o proudech v atmosféře budou získány balónovou sondou vypuštěnou 58 Údaje o proudech v atmosféře budou získány balónovou sondou vypuštěnou
73 bezprostředně po detekci průletu bolidu atmosférou. Místo vypuštění 59 bezprostředně po detekci průletu bolidu atmosférou. Místo vypuštění
74 balónové sondy by mělo být zvoleno automaticky na základě odhadu dráhy 60 balónové sondy by mělo být zvoleno automaticky na základě odhadu dráhy
75 meteoru a známých souřadnic balónových sil v síti. 61 meteoru a známých souřadnic balónových sil v síti.
76   62  
77 Důležitou součástí systému je plně robotizovaná vypouštěcí stanice 63 Důležitou součástí systému je plně robotizovaná vypouštěcí stanice
78 (balónové silo), která umožní vypuštění sondy ze známých souřadnic bez 64 (balónové silo), která umožní vypuštění sondy ze známých souřadnic bez
79 zásahu lidské obsluhy. Vedlejším produktem takového vývoje bude zařízení 65 zásahu lidské obsluhy. Vedlejším produktem takového vývoje bude zařízení
80 schopné v budoucnu automatizovat i vypouštění klasických 66 schopné v budoucnu automatizovat i vypouštění klasických
81 meteorologických 67 meteorologických
82 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Radiosonde}{radiosond}. 68 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Radiosonde}{radiosond}.
83   69  
84 \subsection{Pozemní vypousteci box} 70 \subsection{Pozemní vypousteci box}
85   71  
86 Pozemní stanici balónové sítě bude tvořit kompaktní krabice obsahující 72 Pozemní stanici balónové sítě bude tvořit kompaktní krabice obsahující
87 techniku potřebnou k vypuštění balónové sondy. Zařízení musí být 73 techniku potřebnou k vypuštění balónové sondy. Zařízení musí být
88 konstruováno tak, aby bylo schopné vydržet řádově několik roků v 74 konstruováno tak, aby bylo schopné vydržet řádově několik roků v
89 pohotovostním režimu, a čekat na příkaz k vypouštění sondy. 75 pohotovostním režimu, a čekat na příkaz k vypouštění sondy.
90   76  
91 \subsubsection{Technické požadavky} 77 \subsubsection{Technické požadavky}
92   78  
93 Většinu řídící elektroniky lze složit z modulů 79 Většinu řídící elektroniky lze složit z modulů
94 \href{http://www.mlab.cz/}{stavebnice MLAB} 80 \href{http://www.mlab.cz/}{stavebnice MLAB}
95   81  
96 \paragraph{Komunikace se sítí stanic} 82 \paragraph{Komunikace se sítí stanic}
97   83  
98 \begin{itemize} 84 \begin{itemize}
99 \item 85 \item
100 Ethernet - modulem \href{/doku.php?id=cs:eth}{ETH01A} 86 Ethernet - modulem \href{/doku.php?id=cs:eth}{ETH01A}
101 \item 87 \item
102 RS232 - \href{/doku.php?id=cs:rs232single}{RS232SINGLE01A} 88 RS232 - \href{/doku.php?id=cs:rs232single}{RS232SINGLE01A}
103 \item 89 \item
104 GSM (pro odlehlé oblasti) 90 GSM (pro odlehlé oblasti)
105 \end{itemize} 91 \end{itemize}
106 Zároveň bude potřeba také vybavení pro příjem telemetrie z již 92 Zároveň bude potřeba také vybavení pro příjem telemetrie z již
107 vypuštěných radiosond \textsuperscript{\href{\#fn\_\_2}{2)}} z jiných 93 vypuštěných radiosond \textsuperscript{\href{\#fn\_\_2}{2)}} z jiných
108 stanic. 94 stanic.
109   95  
110 Tyto požadavky splňuje modul 96 Tyto požadavky splňuje modul
111 \href{/doku.php?id=cs:stm32f10xrxt}{STM32F10xRxT01A} 97 \href{/doku.php?id=cs:stm32f10xrxt}{STM32F10xRxT01A}
112   98  
113 \paragraph{Napájení systému} 99 \paragraph{Napájení systému}
114   100  
115 \begin{itemize} 101 \begin{itemize}
116 \item 102 \item
117 lokální (stand-alone) - Fotovoltaický panel 103 lokální (stand-alone) - Fotovoltaický panel
118 \item 104 \item
119 Síťové napájení (síťový adaptér + UPS) 105 Síťové napájení (síťový adaptér + UPS)
120 \end{itemize} 106 \end{itemize}
121 \paragraph{Diagnostika poruch} 107 \paragraph{Diagnostika poruch}
122   108  
123 \begin{itemize} 109 \begin{itemize}
124 \item 110 \item
125 Kontrola úspěšného startu (měření vztlaku balónu) 111 Kontrola úspěšného startu (měření vztlaku balónu)
126 \item 112 \item
127 Měření teplot, tlaku plynové náplně, průtoku média do balónu. 113 Měření teplot, tlaku plynové náplně, průtoku média do balónu.
128 \item 114 \item
129 Vlhkost uvnitř krabice (průsak a ztráta vodotěsnosti proražením víka a 115 Vlhkost uvnitř krabice (průsak a ztráta vodotěsnosti proražením víka a
130 podobně) 116 podobně)
131 \end{itemize} 117 \end{itemize}
132 \paragraph{Meteorologická data} 118 \paragraph{Meteorologická data}
133   119  
134 \begin{itemize} 120 \begin{itemize}
135 \item 121 \item
136 Základní meteorologická čidla (teplota, tlak, rychlost větru) - k 122 Základní meteorologická čidla (teplota, tlak, rychlost větru) - k
137 určení možnosti startu. \href{/doku.php?id=cs:aws}{AWS01B} 123 určení možnosti startu. \href{/doku.php?id=cs:aws}{AWS01B}
138 \item 124 \item
139 GPS (pozice stanice a přesný čas) log reportu o startu. 125 GPS (pozice stanice a přesný čas) log reportu o startu.
140 \href{/doku.php?id=cs:gps}{GPS01A} 126 \href{/doku.php?id=cs:gps}{GPS01A}
141 \end{itemize} 127 \end{itemize}
142 \paragraph{Mechanická konstrukce} 128 \paragraph{Mechanická konstrukce}
143   129  
144 \begin{itemize} 130 \begin{itemize}
145 \item 131 \item
146 Svařovaná plastová bedna s odstranitelným víkem. Dostatečně těsná, aby 132 Svařovaná plastová bedna s odstranitelným víkem. Dostatečně těsná, aby
147 nebyla zajímavá pro hlodavce a další havěť. 133 nebyla zajímavá pro hlodavce a další havěť.
148 \item 134 \item
149 Konstrukce navržená tak, aby umožnila vypouštění i současných 135 Konstrukce navržená tak, aby umožnila vypouštění i současných
150 profesionálních balónových sond. 136 profesionálních balónových sond.
151 \item 137 \item
152 Aktivace mechanických prvků přepálením vlákna 138 Aktivace mechanických prvků přepálením vlákna
153 \item 139 \item
154 uzavření balónu zatavením hrdla 140 uzavření balónu zatavením hrdla
155 \end{itemize} 141 \end{itemize}
156 \subparagraph{Akční členy} 142 \subparagraph{Akční členy}
157   143  
158 Většina akčních členů by měla být konstruována s důrazem na maximální 144 Většina akčních členů by měla být konstruována s důrazem na maximální
159 spolehlivost. Akční členy proto pravděpodobně budou pružiny s 145 spolehlivost. Akční členy proto pravděpodobně budou pružiny s
160 přepalovacími plastickými pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha 146 přepalovacími plastickými pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha
161 přepalovaná výkonovým rezistorem) ke spínáni proudu do rezistorů může 147 přepalovaná výkonovým rezistorem) ke spínáni proudu do rezistorů může
162 být využit modul \href{/doku.php?id=cs:nfet4x}{NFET4X01B} 148 být využit modul \href{/doku.php?id=cs:nfet4x}{NFET4X01B}
163   149  
164 \hyperdef{}{firmware}{\paragraph{Firmware}\label{firmware}} 150 \hyperdef{}{firmware}{\paragraph{Firmware}\label{firmware}}
165   151  
166 \begin{itemize} 152 \begin{itemize}
167 \item 153 \item
168 Pozemní stanice by měla mít možnost odmítnout vypuštění na základě 154 Pozemní stanice by měla mít možnost odmítnout vypuštění na základě
169 zadané konfigurace jejího majitele. 155 zadané konfigurace jejího majitele.
170 \end{itemize} 156 \end{itemize}
171 Pro zajištění běhu nezávislých procesů by bylo možná vhodné využít 157 Pro zajištění běhu nezávislých procesů by bylo možná vhodné využít
172 \href{http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php}{ChibiOS/RT} 158 \href{http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php}{ChibiOS/RT}
173   159  
174 \paragraph{Blokové schéma} 160 \paragraph{Blokové schéma}
175   161  
176   162  
177 \subsection{Balónová sonda} 163 \subsection{Balónová sonda}
178   164  
179 Neletový prototyp sondy bude vyvinut za použití modulů stavebnice 165 Neletový prototyp sondy bude vyvinut za použití modulů stavebnice
180 \href{http://www.mlab.cz/Server/GenIndex/GenIndex.php?lang=cs\&path=/Modules}{MLAB} 166 \href{http://www.mlab.cz/Server/GenIndex/GenIndex.php?lang=cs\&path=/Modules}{MLAB}
181   167  
182 \href{/doku.php?id=cs:atmegatq32}{ATmegaTQ3201A}, 168 \href{/doku.php?id=cs:atmegatq32}{ATmegaTQ3201A},
183 \href{/doku.php?id=cs:sdcard}{SDcard01B}, 169 \href{/doku.php?id=cs:sdcard}{SDcard01B},
184 \href{/doku.php?id=cs:gps}{GPS01A} 170 \href{/doku.php?id=cs:gps}{GPS01A}
185   171  
186 \subsubsection{Technické parametry} 172 \subsubsection{Technické parametry}
187   173  
188 GPS na sondě by měla být udržovaná ve stavu FIX, aby pak nedocházelo ke 174 GPS na sondě by měla být udržovaná ve stavu FIX, aby pak nedocházelo ke
189 zpoždění v důsledku čekání na fix. 175 zpoždění v důsledku čekání na fix.
190   176  
191 \paragraph{Komunikace (Telemetrické údaje)} 177 \paragraph{Komunikace (Telemetrické údaje)}
192   178  
193 \begin{itemize} 179 \begin{itemize}
194 \item 180 \item
195 Primárním cílem je měření rychlosti a směru větru ve známých bodech. 181 Primárním cílem je měření rychlosti a směru větru ve známých bodech.
196 \item 182 \item
197 GPS údaje 10Hz, textový výstup 183 GPS údaje 10Hz, textový výstup
198 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/NMEA\_0183}{NMEA} 184 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/NMEA\_0183}{NMEA}
199 \item 185 \item
200 další veličiny jako teploty, tlaky atd. jsou volitelné. 186 další veličiny jako teploty, tlaky atd. jsou volitelné.
201 \item 187 \item
202 Radio maják a akustický maják? 188 Radio maják a akustický maják?
203 \item 189 \item
204 Radiový přenos telemetrie v pásmu 27-450 MHz: možnost bezlicenčních 190 Radiový přenos telemetrie v pásmu 27-450 MHz: možnost bezlicenčních
205 pásem (SVN: VO-R-16, VO-R-10) 191 pásem (SVN: VO-R-16, VO-R-10)
206 \item 192 \item
207 Radiomoduly: \href{http://www.artbrno.cz}{http://www.artbrno.cz}, 193 Radiomoduly: \href{http://www.artbrno.cz}{http://www.artbrno.cz},
208 \href{http://www.anaren.com}{http://www.anaren.com} 194 \href{http://www.anaren.com}{http://www.anaren.com}
209 \end{itemize} 195 \end{itemize}
210 GPS je potřeba vybrat tak, aby fungovala i ve větších výškách. 196 GPS je potřeba vybrat tak, aby fungovala i ve větších výškách.
211 \textsuperscript{\href{\#fn\_\_3}{3)}} 197 \textsuperscript{\href{\#fn\_\_3}{3)}}
212   198  
213 \paragraph{Napájení sondy během letu} 199 \paragraph{Napájení sondy během letu}
214   200  
215 \begin{itemize} 201 \begin{itemize}
216 \item 202 \item
217 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium\_battery}{Lithiový článek} 203 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium\_battery}{Lithiový článek}
218 (negeneruje teplo, minimální provozní teplota je -60 C) 204 (negeneruje teplo, minimální provozní teplota je -60 C)
219 \item 205 \item
220 Hořčíková baterie (generuje teplo pro temperování elektroniky) 206 Hořčíková baterie (generuje teplo pro temperování elektroniky)
221 \item 207 \item
222 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Silver-oxide\_battery}{Stříbro-oxidový 208 \href{http://en.wikipedia.org/wiki/Silver-oxide\_battery}{Stříbro-oxidový
223 článek} Vydrží nižší provozní teploty a je ekologicky nezávadný. 209 článek} Vydrží nižší provozní teploty a je ekologicky nezávadný.
224 \item 210 \item
225 Ideální by bylo použití 211 Ideální by bylo použití
226 \href{https://www.youtube.com/watch?feature=player\_embedded\&v=OtM6XJlynkk}{superkapacitorů} 212 \href{https://www.youtube.com/watch?feature=player\_embedded\&v=OtM6XJlynkk}{superkapacitorů}
227 \end{itemize} 213 \end{itemize}
228 Řešením problému s nízkou teplotou ve vyšších výškách by mohlo být 214 Řešením problému s nízkou teplotou ve vyšších výškách by mohlo být
229 předehřátí sondy při startu. 215 předehřátí sondy při startu.
230   216  
231 \hyperdef{}{konstrukce}{\paragraph{Konstrukce}\label{konstrukce}} 217 \hyperdef{}{konstrukce}{\paragraph{Konstrukce}\label{konstrukce}}
232   218  
233 \begin{itemize} 219 \begin{itemize}
234 \item 220 \item
235 Balón - \href{http://cs.wikipedia.org/wiki/Polyethylen}{PE} pytel 221 Balón - \href{http://cs.wikipedia.org/wiki/Polyethylen}{PE} pytel
236 (kvůli životnosti v zabaleném stavu - guma s časem degraduje) 222 (kvůli životnosti v zabaleném stavu - guma s časem degraduje)
237 \textsuperscript{\href{\#fn\_\_4}{4)}} 223 \textsuperscript{\href{\#fn\_\_4}{4)}}
238 \item 224 \item
239 Možnost dálkového odpojení balónu od sondy (ukončení stoupání) 225 Možnost dálkového odpojení balónu od sondy (ukončení stoupání)
240 \item 226 \item
241 Prototyp plněný \href{http://cs.wikipedia.org/wiki/Helium}{heliem}, 227 Prototyp plněný \href{http://cs.wikipedia.org/wiki/Helium}{heliem},
242 i ekologičtější. A vodík navíc lze vyrábět chemicky přímo během 228 i ekologičtější. A vodík navíc lze vyrábět chemicky přímo během
243 vypuštění sondy). 229 vypuštění sondy).
244 \item 230 \item
245 Splnění požadavků na bezpečnost provozu (letovou, majetkovou a 231 Splnění požadavků na bezpečnost provozu (letovou, majetkovou a
246 personální) 232 personální)
247 \end{itemize} 233 \end{itemize}
248 \paragraph{Firmware} 234 \paragraph{Firmware}
249   235  
250 \begin{itemize} 236 \begin{itemize}
251 \item 237 \item
252 Záznam dat v gondole balónu mikroSD karta 238 Záznam dat v gondole balónu mikroSD karta
253 \end{itemize} 239 \end{itemize}
254 \paragraph{Blokové schéma} 240 \paragraph{Blokové schéma}
255   241  
256   242  
257 \subsubsection{Legislativní požadavky} 243 \subsubsection{Legislativní požadavky}
258   244  
259 Pravidla pro lety volných balónů bez pilota jsou definovány v leteckých 245 Pravidla pro lety volných balónů bez pilota jsou definovány v leteckých
260 předpisech L-2 Pravidla létaní, dodatek 5 a R. 246 předpisech L-2 Pravidla létaní, dodatek 5 a R.
261   247  
262 \paragraph{Kategorie balónu} 248 \paragraph{Kategorie balónu}
263   249  
264 Balón by měl spadat do kategorie B2, která je definována jako volný 250 Balón by měl spadat do kategorie B2, která je definována jako volný
265 balón s objemem menším než 3,25 m\^{}3, přičemž žádný z rozměrů balónu 251 balón s objemem menším než 3,25 m\^{}3, přičemž žádný z rozměrů balónu
266 nepřekračuje 2 m. Rozměr 2 m je rozměr při jeho maximálním 252 nepřekračuje 2 m. Rozměr 2 m je rozměr při jeho maximálním
267 naplnění/roztažení. 253 naplnění/roztažení.
268   254  
269 \paragraph{Povolení vyuštění} 255 \paragraph{Povolení vyuštění}
270   256  
271 Užitečné zatížení představují předměty a materiály, které by v případě 257 Užitečné zatížení představují předměty a materiály, které by v případě
272 střetu s letadlem mohly způsobit poškození letadla (zejména prskavky, 258 střetu s letadlem mohly způsobit poškození letadla (zejména prskavky,
273 svítící tyčinky, lámací světla, LED diody apod.) a jakékoliv zatížení o 259 svítící tyčinky, lámací světla, LED diody apod.) a jakékoliv zatížení o
274 hmotnosti přesahující 0,1 kg. Vzhledem k této definici bude nutné mít 260 hmotnosti přesahující 0,1 kg. Vzhledem k této definici bude nutné mít
275 pro provoz balónu povolení. Všechny informace ohledně letu (jako je 261 pro provoz balónu povolení. Všechny informace ohledně letu (jako je
276 datum, čas, místo vypuštění, užitečné zatížení atp.) musí být zveřejněny 262 datum, čas, místo vypuštění, užitečné zatížení atp.) musí být zveřejněny
277 v Letecké informační příručce (AIP). Pro vypuštění ve zvláštních 263 v Letecké informační příručce (AIP). Pro vypuštění ve zvláštních
278 případech, jako je mimořádné pozorování, je potřeba upozornit 264 případech, jako je mimořádné pozorování, je potřeba upozornit
279 prostřednictvím navigační výstrahy formou zprávy NOTAM, která se musí 265 prostřednictvím navigační výstrahy formou zprávy NOTAM, která se musí
280 podat minimálně 24 hodin před vzletem balónu. 266 podat minimálně 24 hodin před vzletem balónu.
281   267  
282 \paragraph{Materiály} 268 \paragraph{Materiály}
283   269  
284 Balón nesmí být plněn hořlavými a výbušnými plyny s výjimkou povolení 270 Balón nesmí být plněn hořlavými a výbušnými plyny s výjimkou povolení
285 ÚCL. Omezení pro materiál antény ani baterií nejsou definovány. Materiál 271 ÚCL. Omezení pro materiál antény ani baterií nejsou definovány. Materiál
286 balónu také není definován, ale při použití balónu o vysoké svítivosti 272 balónu také není definován, ale při použití balónu o vysoké svítivosti
287 nebo zhotoveného z materiálů o velké světelné nebo radarové odrazivosti 273 nebo zhotoveného z materiálů o velké světelné nebo radarové odrazivosti
288 musí být oznámeno nejbližšímu stanovišti letových provozních služeb. 274 musí být oznámeno nejbližšímu stanovišti letových provozních služeb.
289 Materiál (lano, provázek) spojující balón se sondou nesmí vydržet větší 275 Materiál (lano, provázek) spojující balón se sondou nesmí vydržet větší
290 sílu než 230N. 276 sílu než 230N.
291   277  
292 \hyperdef{}{dostup}{\paragraph{Dostup}\label{dostup}} 278 \hyperdef{}{dostup}{\paragraph{Dostup}\label{dostup}}
293   279  
294 Pro dostup nejsou omezení. 280 Pro dostup nejsou omezení.
295   281  
296 \paragraph{Místo vypuštění} 282 \paragraph{Místo vypuštění}
297   283  
298 Omezení se týká všech Zakázaných, Nebezpečných a Omezených prostorů, 284 Omezení se týká všech Zakázaných, Nebezpečných a Omezených prostorů,
299 stejně jako dočasně aktivovaných prostorů v době jejich používaní, s 285 stejně jako dočasně aktivovaných prostorů v době jejich používaní, s
300 výjimkou kdy tak povolí ÚCL nebo kdy je prostor vyhrazen pro let 286 výjimkou kdy tak povolí ÚCL nebo kdy je prostor vyhrazen pro let
301 předmětného balónu. Provoz balónu blízko hranic a letišť je 287 předmětného balónu. Provoz balónu blízko hranic a letišť je
302 problematický, nedoporučuje se. 288 problematický, nedoporučuje se.
303   289  
304 \paragraph{Řešení legislativních problémů} 290 \paragraph{Řešení legislativních problémů}
305   291  
306 \begin{itemize} 292 \begin{itemize}
307 \item 293 \item
308 Navrhnout bezpečnou sondu, která splní požadavky ÚCL na bezpečnost 294 Navrhnout bezpečnou sondu, která splní požadavky ÚCL na bezpečnost
309 letu. 295 letu.
310 \item 296 \item
311 Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. (Takový systém by 297 Řídit stoupání a aktivně zabránit vzniku kolize. (Takový systém by
312 mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako zde 298 mohl zároveň zjednodušit návrat sondy podobně jako zde
313 \href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio} 299 \href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}
314 ) 300 )
315 \item 301 \item
316 Autodestrukce při hrozící srážce. 302 Autodestrukce při hrozící srážce.
317 \end{itemize} 303 \end{itemize}
318 \subsection{Řídící systém sítě} 304 \subsection{Řídící systém sítě}
319   305  
320 \subsubsection{Zpracování dostupných dat} 306 \subsubsection{Zpracování dostupných dat}
321   307  
322 \begin{itemize} 308 \begin{itemize}
323 \item 309 \item
324 Odhad vektoru meteoru v atmosféře 310 Odhad vektoru meteoru v atmosféře
325 \item 311 \item
326 Záznam dostupných meteorologických dat pro pozdější rekonstrukci 312 Záznam dostupných meteorologických dat pro pozdější rekonstrukci
327 (družicové snímky, aktuálně měřené hodnoty ČHMÚ, radarové snímky) 313 (družicové snímky, aktuálně měřené hodnoty ČHMÚ, radarové snímky)
328 \item 314 \item
329 sběr dat z jednotlivých stanic 315 sběr dat z jednotlivých stanic
330 \item 316 \item
331 výpočet vektoru a výškových profilů větru 317 výpočet vektoru a výškových profilů větru
332 \end{itemize} 318 \end{itemize}
333 \subsubsection{Rozhodovací proces} 319 \subsubsection{Rozhodovací proces}
334   320  
335 Použití nějakého skriptovacího jazyka pro popis procesu 321 Použití nějakého skriptovacího jazyka pro popis procesu
336 \href{http://www.ros.org/wiki/}{ROS}? 322 \href{http://www.ros.org/wiki/}{ROS}?
337   323  
338 \begin{itemize} 324 \begin{itemize}
339 \item 325 \item
340 Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím. 326 Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím.
341 \item 327 \item
342 Přeplánování startu v důsledku neúspěšného vypuštění nebo zamítnutí 328 Přeplánování startu v důsledku neúspěšného vypuštění nebo zamítnutí
343 stanicí. 329 stanicí.
344 \item 330 \item
345 Kontrola potenciálního narušení vzdušného prostoru a zakázaných zón. 331 Kontrola potenciálního narušení vzdušného prostoru a zakázaných zón.
346 \end{itemize} 332 \end{itemize}
347 \subsubsection{Správa systému} 333 \subsubsection{Správa systému}
348   334  
349 \begin{itemize} 335 \begin{itemize}
350 \item 336 \item
351 registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s 337 registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s
352 projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor} 338 projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor}
353 \end{itemize} 339 \end{itemize}
354 \hyperdef{}{dokumentace}{\subsection{Dokumentace}\label{dokumentace}} 340 \hyperdef{}{dokumentace}{\subsection{Dokumentace}\label{dokumentace}}
355   341  
356 \subsubsection{Technická dokumentace} 342 \subsubsection{Technická dokumentace}
357   343  
358 Technická dokumentace projektu je uložena v SVN repozitáři MLAB na 344 Technická dokumentace projektu je uložena v SVN repozitáři MLAB na
359 adrese 345 adrese
360 \href{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/}{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/} 346 \href{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/}{http://svn.mlab.cz/svnmlab/Designs/Measuring\_instruments/ABL01A/}
361   347  
362 \subsubsection{Řízení projektu} 348 \subsubsection{Řízení projektu}
363   349  
364 Pro správu úkolů a dohled nad jejich plněním v rámci projektu používáme 350 Pro správu úkolů a dohled nad jejich plněním v rámci projektu používáme
365 \href{http://www.mlab.cz/redmine/}{Redmine} 351 \href{http://www.mlab.cz/redmine/}{Redmine}
366   352  
367 Dokumenty a prezentace týkající se řízení projektu jsou ukládány do: 353 Dokumenty a prezentace týkající se řízení projektu jsou ukládány do:
368   354  
369 \begin{verbatim} 355 \begin{verbatim}
370 svn co https://lynx1.felk.cvut.cz/svn-students/pto/pto-13138-1 svnPTO 356 svn co https://lynx1.felk.cvut.cz/svn-students/pto/pto-13138-1 svnPTO
371 \end{verbatim} 357 \end{verbatim}
372 \subsection{Lidé} 358 \subsection{Lidé}
373   359  
374 Projekt je realizován týmem několika studentů ČVUT z katedry měření a 360 Projekt je realizován týmem několika studentů ČVUT z katedry měření a
375 katedry kybernetiky: 361 katedry kybernetiky:
376   362  
377 \begin{itemize} 363 \begin{itemize}
378 \item 364 \item
379 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/pomiceva/}{Bc. Eva Pomíchalová} 365 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/pomiceva/}{Bc. Eva Pomíchalová}
380 - Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS) 366 - Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS)
381 \item 367 \item
382 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/kakonjak/}{Bc. Jakub Kákona} - 368 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/kakonjak/}{Bc. Jakub Kákona} -
383 Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS) 369 Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS)
384 \item 370 \item
385 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/poskozby/}{Bc. Zbyněk Poskočil} 371 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/poskozby/}{Bc. Zbyněk Poskočil}
386 - senzory a měření 372 - senzory a měření
387 \item 373 \item
388 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/hanuson1/}{Bc. Ondřej Hanuš} - 374 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/hanuson1/}{Bc. Ondřej Hanuš} -
389 Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS) 375 Obor Letecké a kosmické systémy (LeKS)
390 \item 376 \item
391 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/jichapav/}{Bc. Pavel Jícha} - 377 \href{https://usermap.cvut.cz/profile/jichapav/}{Bc. Pavel Jícha} -
392 Kybernetika a robotika 378 Kybernetika a robotika
393 \end{itemize} 379 \end{itemize}
394 \hyperdef{}{reference}{\subsection{Reference}\label{reference}} 380 \hyperdef{}{reference}{\subsection{Reference}\label{reference}}
395   381  
396   382  
397 \begin{thebibliography}{99} 383 \begin{thebibliography}{99}
398 \bibitem{DR2G}{Původní konstrukce} 384 \bibitem{DR2G}{Původní konstrukce}
399 \href{http:// odkaz na nejakou zajimavou konstrukci}{odkaz na nejakou zajimavou konstrukci} 385 \href{http:// odkaz na nejakou zajimavou konstrukci}{odkaz na nejakou zajimavou konstrukci}
400   386  
401 \end{thebibliography} 387 \end{thebibliography}
402 \end{document} 388 \end{document}