Rev 3033 Rev 3035
Line 496... Line 496...
496 \subsubsection{Svařování balónu} 496 \subsubsection{Svařování balónu}
497   497  
498   498  
499   499  
500   500  
501 \subsubsection{Evči zpětný ventil} 501 \subsubsection{Zpětný ventil}
502 Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se nám podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít tento ventil. 502 Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít právě ventil popsaný v následujícím odstavci.
503   503  
504 V podstatě jde o přerušení nohavice a následné napojení „nasunutím“ jedné části do druhé (obrázek \ref{fig:ZpetVentil}). Pokud nasuneme spodní část do vrchní (připojené k balónu) a upevníme například pomocí lepicí pásky. Budeme schopni balón bez problémů napustit. Ovšem při pokusu balón vypustit zjistíme, že je to téměř nemožné. Ta část nohavice, které je nasunutá uvnitř, se totiž vlivem opačného tlaku vzduchu (nebo jiného plynu) zdeformuje a zablokuje průchod. Tímto způsobem můžeme velice levně, jednoduše a efektivně vytvořit zpětný ventil, který by měl být pro naše účely naprosto dostačující. 504 V podstatě jde o přerušení nohavice a následné napojení „nasunutím“ jedné části do druhé (obrázek \ref{fig:ZpetVentil}). Pokud je spodní část nasunuta do vrchní (připojené k balónu) a upevněna například pomocí lepicí pásky, bude možné balón bez problémů napustit. Ovšem při pokusu balón vypustit se zjistí, že je to téměř nemožné. Ta část nohavice, které je nasunutá uvnitř, se vlivem opačného tlaku vzduchu (nebo jiného plynu) zdeformuje a zablokuje průchod. Tímto způsobem lze velice levně, jednoduše a efektivně vytvořit zpětný ventil, který by měl být pro účely autovypouštěče naprosto dostačující.
505   505  
506 \begin{figure} 506 \begin{figure}
507 \centering 507 \centering
508 \includegraphics[width=10cm]{./img/ZpetnyVentilFoto.JPG} 508 \includegraphics[width=10cm]{./img/ZpetnyVentilFoto.JPG}
509 \caption{Zpětný ventil v nohavici balónu - foto} 509 \caption{Zpětný ventil v nohavici balónu - foto}
Line 534... Line 534...
534 \item 534 \item
535 Výpočet vektoru a výškových profilů větru 535 Výpočet vektoru a výškových profilů větru
536 \end{itemize} 536 \end{itemize}
537 \subsection{Rozhodovací proces} 537 \subsection{Rozhodovací proces}
538   538  
539 Použití nějakého skriptovacího jazyka pro popis procesu 539 Použití přesněji nedefinovaného skriptovacího jazyka pro popis procesu
540 \href{http://www.ros.org/wiki/}{ROS}? 540 \href{http://www.ros.org/wiki/}{ROS}
541   541  
542 \begin{itemize} 542 \begin{itemize}
543 \item 543 \item
544 Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím. 544 Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím.
545 \item 545 \item
Line 554... Line 554...
554 \item 554 \item
555 Registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s 555 Registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s
556 projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor} 556 projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor}
557 \end{itemize} 557 \end{itemize}
558   558  
-   559 V této fázi projektu nebyl Řídící systém podrobněji řešen, pouze počáteční návrhy.
559   560  
560 Baterie a jejich odolnost vůči mrazu - navrhováno několik variant, v současné době ještě nemáme vybránu jednu konkrétní. 561 \section{Výsledky projektu}
561   562  
562 Dostupnost materiálů - aktuálně potíže s dopravou tlakových lahví s héliem. -  
563 Navrhovaná řešení jednotlivých problémů jsou uvedena v technické části vždy u příslušné kapitoly. 563 Byl vyvinut funkční vzor pozemní stanice automatického vypouštěče a demonstrován jeho fungující stav. Tento prototyp poslouží pro další experimenty a k dalšímu zdokonalení konstrukce. Na tomto projektu lze pokračovat i v dalších fázích. První nástin toho, co bude třeba vylepšit obsahuje kapitola \ref
564   564  
565   -  
566 \section{Dosažené výsledky} -  
567   -  
568 Byl vyvinut funkční vzor pozemní stanice automatického vypouštěče a demonstrován jeho fungující stav. Tento prototyp poslouží pro další experimenty a k dalšímu zdokonalení konstrukce. 565 V průběhu vývoje nastalo několik technických problémů. Navrhovaná řešení jednotlivých problémů jsou uvedena v technické části vždy u příslušné kapitoly.
569   566  
570 \subsection{Možnosti budoucího vývoje zařízení} 567 \subsection{Možnosti budoucího vývoje zařízení}
571   568  
572 V produkční verzi zařízení by bylo potřeba zejména vylepšit mechanickou konstrukci vypouštěcího boxu, tak aby byla odolnější proti povětrnostním vlivům. 569 V produkční verzi zařízení bude potřeba zejména vylepšit mechanickou konstrukci vypouštěcího boxu tak, aby byla odolnější proti povětrnostním vlivům.
573 Dále by bylo potřebné vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem. 570 Dále bude potřeba vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem.
574 571
575 \newpage 572 \newpage
576   573  
577 \begin{thebibliography}{99} 574 \begin{thebibliography}{99}
578 \bibitem{cement}{například síť CEMeNt} 575 \bibitem{cement}{například síť CEMeNt}