Line 496... |
Line 496... |
496 |
\subsubsection{Svařování balónu} |
496 |
\subsubsection{Svařování balónu} |
497 |
|
497 |
|
498 |
|
498 |
|
499 |
|
499 |
|
500 |
|
500 |
|
501 |
\subsubsection{Evči zpětný ventil} |
501 |
\subsubsection{Zpětný ventil} |
502 |
Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se nám podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít tento ventil. |
502 |
Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít právě ventil popsaný v následujícím odstavci. |
503 |
|
503 |
|
504 |
V podstatě jde o přerušení nohavice a následné napojení „nasunutím“ jedné části do druhé (obrázek \ref{fig:ZpetVentil}). Pokud nasuneme spodní část do vrchní (připojené k balónu) a upevníme například pomocí lepicí pásky. Budeme schopni balón bez problémů napustit. Ovšem při pokusu balón vypustit zjistíme, že je to téměř nemožné. Ta část nohavice, které je nasunutá uvnitř, se totiž vlivem opačného tlaku vzduchu (nebo jiného plynu) zdeformuje a zablokuje průchod. Tímto způsobem můžeme velice levně, jednoduše a efektivně vytvořit zpětný ventil, který by měl být pro naše účely naprosto dostačující. |
504 |
V podstatě jde o přerušení nohavice a následné napojení „nasunutím“ jedné části do druhé (obrázek \ref{fig:ZpetVentil}). Pokud je spodní část nasunuta do vrchní (připojené k balónu) a upevněna například pomocí lepicí pásky, bude možné balón bez problémů napustit. Ovšem při pokusu balón vypustit se zjistí, že je to téměř nemožné. Ta část nohavice, které je nasunutá uvnitř, se vlivem opačného tlaku vzduchu (nebo jiného plynu) zdeformuje a zablokuje průchod. Tímto způsobem lze velice levně, jednoduše a efektivně vytvořit zpětný ventil, který by měl být pro účely autovypouštěče naprosto dostačující. |
505 |
|
505 |
|
506 |
\begin{figure} |
506 |
\begin{figure} |
507 |
\centering |
507 |
\centering |
508 |
\includegraphics[width=10cm]{./img/ZpetnyVentilFoto.JPG} |
508 |
\includegraphics[width=10cm]{./img/ZpetnyVentilFoto.JPG} |
509 |
\caption{Zpětný ventil v nohavici balónu - foto} |
509 |
\caption{Zpětný ventil v nohavici balónu - foto} |
Line 534... |
Line 534... |
534 |
\item |
534 |
\item |
535 |
Výpočet vektoru a výškových profilů větru |
535 |
Výpočet vektoru a výškových profilů větru |
536 |
\end{itemize} |
536 |
\end{itemize} |
537 |
\subsection{Rozhodovací proces} |
537 |
\subsection{Rozhodovací proces} |
538 |
|
538 |
|
539 |
Použití nějakého skriptovacího jazyka pro popis procesu |
539 |
Použití přesněji nedefinovaného skriptovacího jazyka pro popis procesu |
540 |
\href{http://www.ros.org/wiki/}{ROS}? |
540 |
\href{http://www.ros.org/wiki/}{ROS} |
541 |
|
541 |
|
542 |
\begin{itemize} |
542 |
\begin{itemize} |
543 |
\item |
543 |
\item |
544 |
Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím. |
544 |
Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím. |
545 |
\item |
545 |
\item |
Line 554... |
Line 554... |
554 |
\item |
554 |
\item |
555 |
Registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s |
555 |
Registrace jednotlivých stanic a správa uživatelů v kooperaci s |
556 |
projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor} |
556 |
projektem \href{http://www.astrozor.cz/}{Astrozor} |
557 |
\end{itemize} |
557 |
\end{itemize} |
558 |
|
558 |
|
- |
|
559 |
V této fázi projektu nebyl Řídící systém podrobněji řešen, pouze počáteční návrhy. |
559 |
|
560 |
|
560 |
Baterie a jejich odolnost vůči mrazu - navrhováno několik variant, v současné době ještě nemáme vybránu jednu konkrétní. |
561 |
\section{Výsledky projektu} |
561 |
|
562 |
|
562 |
Dostupnost materiálů - aktuálně potíže s dopravou tlakových lahví s héliem. |
- |
|
563 |
Navrhovaná řešení jednotlivých problémů jsou uvedena v technické části vždy u příslušné kapitoly. |
563 |
Byl vyvinut funkční vzor pozemní stanice automatického vypouštěče a demonstrován jeho fungující stav. Tento prototyp poslouží pro další experimenty a k dalšímu zdokonalení konstrukce. Na tomto projektu lze pokračovat i v dalších fázích. První nástin toho, co bude třeba vylepšit obsahuje kapitola \ref |
564 |
|
564 |
|
565 |
|
- |
|
566 |
\section{Dosažené výsledky} |
- |
|
567 |
|
- |
|
568 |
Byl vyvinut funkční vzor pozemní stanice automatického vypouštěče a demonstrován jeho fungující stav. Tento prototyp poslouží pro další experimenty a k dalšímu zdokonalení konstrukce. |
565 |
V průběhu vývoje nastalo několik technických problémů. Navrhovaná řešení jednotlivých problémů jsou uvedena v technické části vždy u příslušné kapitoly. |
569 |
|
566 |
|
570 |
\subsection{Možnosti budoucího vývoje zařízení} |
567 |
\subsection{Možnosti budoucího vývoje zařízení} |
571 |
|
568 |
|
572 |
V produkční verzi zařízení by bylo potřeba zejména vylepšit mechanickou konstrukci vypouštěcího boxu, tak aby byla odolnější proti povětrnostním vlivům. |
569 |
V produkční verzi zařízení bude potřeba zejména vylepšit mechanickou konstrukci vypouštěcího boxu tak, aby byla odolnější proti povětrnostním vlivům. |
573 |
Dále by bylo potřebné vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem. |
570 |
Dále bude potřeba vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem. |
574 |
|
571 |
|
575 |
\newpage |
572 |
\newpage |
576 |
|
573 |
|
577 |
\begin{thebibliography}{99} |
574 |
\begin{thebibliography}{99} |
578 |
\bibitem{cement}{například síť CEMeNt} |
575 |
\bibitem{cement}{například síť CEMeNt} |