Rev 3011 Rev 3015
Line 459... Line 459...
459   459  
460 Toto chování bylo demonstrováno při zkouškách prototypu natlakováním asi 1m dlouhé hadice s průměrem 6 mm přes redukční ventil na jejím druhém konci pak byl připojený manometr na kterém bylo možné sledovat klesání tlaku v hadici. Kdy tlak z původních 0,4 MPa klesl během několika desítek minut na 0,2 MPa. A pak dále přes noc až k nule. Hadice byla k regulačnímu ventilu a manometru připojena kvalitními nástrčnými šroubeními pro technické plyny se závity těsněnými teflonovou páskou. 460 Toto chování bylo demonstrováno při zkouškách prototypu natlakováním asi 1m dlouhé hadice s průměrem 6 mm přes redukční ventil na jejím druhém konci pak byl připojený manometr na kterém bylo možné sledovat klesání tlaku v hadici. Kdy tlak z původních 0,4 MPa klesl během několika desítek minut na 0,2 MPa. A pak dále přes noc až k nule. Hadice byla k regulačnímu ventilu a manometru připojena kvalitními nástrčnými šroubeními pro technické plyny se závity těsněnými teflonovou páskou.
461   461  
462 Je tedy jasné, že systém se stále otevřenou tlakovou lahví a regulačním ventilem nemůže být použit v produkční verzi zařízení, neboť nelze zaručit trvanlivost náplně v tlakové nádobě po delší dobu. 462 Je tedy jasné, že systém se stále otevřenou tlakovou lahví a regulačním ventilem nemůže být použit v produkční verzi zařízení, neboť nelze zaručit trvanlivost náplně v tlakové nádobě po delší dobu.
463   463  
-   464 \subsection{Meteorologický balón}
-   465  
-   466 \subsubsection{Svařování balónu}
-   467 nutno doplnit
-   468  
-   469 \subsubsection{Evči zpětný ventil}
-   470 Při jednom pokusu (původně neúspěšném) o nastavení nohavice pro nafukování a zatavování balónu se nám podařilo přijít na velice zajímavý, překvapivě jednoduchý a efektivní způsob řešení zpětného ventilu \ref{fig:ZpetVentilFoto}. Zatavovací mechanismus bude použit v každém případě, ale jako pojistku lze použít tento ventil.
-   471  
-   472 V podstatě jde o přerušení nohavice a následné napojení „nasunutím“ jedné části do druhé (obrázek \ref{fig:ZpetVentil}). Pokud nasuneme spodní část do vrchní (připojené k balónu) a upevníme například pomocí lepicí pásky. Budeme schopni balón bez problémů napustit. Ovšem při pokusu balón vypustit zjistíme, že je to téměř nemožné. Ta část nohavice, které je nasunutá uvnitř, se totiž vlivem opačného tlaku vzduchu (nebo jiného plynu) zdeformuje a zablokuje průchod. Tímto způsobem můžeme velice levně, jednoduše a efektivně vytvořit zpětný ventil, který by měl být pro naše účely naprosto dostačující.
-   473  
-   474 \begin{figure}
-   475 \centering
-   476 \includegraphics[width=10cm]{img/ZpetnyVentilFoto.jpg}
-   477 \caption{Zpětný ventil v nohavici balónu - foto}
-   478 \label{fig:ZpetVentilFoto}
-   479 \end{figure}
-   480  
-   481 \begin{figure}
-   482 \centering
-   483 \includegraphics[width=10cm]{img/ZpetnyVentil.png}
-   484 \caption{Zpětný ventil v nohavici balónu}
-   485 \label{fig:ZpetVentil}
-   486 \end{figure}
-   487  
-   488  
-   489  
464 \newpage 490 \newpage
465   491  
466 \begin{thebibliography}{99} 492 \begin{thebibliography}{99}
467 \bibitem{cement}{například síť CEMeNt} 493 \bibitem{cement}{například síť CEMeNt}
468 \url{http://cement.fireball.sk/} 494 \url{http://cement.fireball.sk/}