Line 23... |
Line 23... |
23 |
} |
23 |
} |
24 |
\fancyfoot[R] {\thepage} |
24 |
\fancyfoot[R] {\thepage} |
25 |
|
25 |
|
26 |
|
26 |
|
27 |
\begin{document} |
27 |
\begin{document} |
28 |
\title{Technická zpráva - Automatický vypouštěč meteobalónů} |
28 |
\title{Technická zpráva - Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A} |
29 |
\author{Eva Pomíchalová\\ Jakub Kákona\\ Ondřej Hanus\\ Pavel Jícha\\ Zbyněk Poskočil} |
29 |
\author{Eva Pomíchalová, Jakub Kákona (kaklik@mlab.cz),\\ Ondřej Hanus, Pavel Jícha, Zbyněk Poskočil} |
30 |
\maketitle |
30 |
\maketitle |
31 |
|
31 |
|
- |
|
32 |
\begin{figure} [h!] |
- |
|
33 |
\begin{center} |
- |
|
34 |
\includegraphics [width=160mm] {./img/box.JPG} |
- |
|
35 |
\end{center} |
- |
|
36 |
\end{figure} |
- |
|
37 |
|
32 |
\thispagestyle{fancy} |
38 |
\thispagestyle{fancy} |
33 |
\newpage |
39 |
\newpage |
34 |
\begin{abstract} |
40 |
\begin{abstract} |
35 |
\input{abstrakt.txt} |
41 |
\input{abstrakt.txt} |
36 |
|
- |
|
37 |
\end{abstract} |
42 |
\end{abstract} |
38 |
\newpage |
43 |
\newpage |
39 |
|
44 |
|
40 |
%\begin{figure} [htbp] |
- |
|
41 |
%\begin{center} |
- |
|
42 |
%\includegraphics [width=80mm] {box.JPG} |
- |
|
43 |
%\end{center} |
- |
|
44 |
%\end{figure} |
45 |
|
45 |
|
46 |
|
46 |
\tableofcontents |
47 |
\tableofcontents |
47 |
\newpage |
48 |
\newpage |
48 |
|
49 |
|
49 |
\section{Automaticky vypouštěný sondážní balon} |
50 |
\section{Automaticky vypouštěný sondážní balon} |
Line 366... |
Line 367... |
366 |
\subsection{Potřebné parametry} |
367 |
\subsection{Potřebné parametry} |
367 |
|
368 |
|
368 |
GPS na sondě by měla být udržovaná ve stavu FIX, aby pak nedocházelo ke |
369 |
GPS na sondě by měla být udržovaná ve stavu FIX, aby pak nedocházelo ke |
369 |
zpoždění v důsledku čekání na fix. |
370 |
zpoždění v důsledku čekání na fix. |
370 |
|
371 |
|
371 |
\paragraph{Komunikace (Telemetrické údaje)} |
372 |
\subsubsection{Komunikace (Telemetrické údaje)} |
372 |
|
373 |
|
373 |
\begin{itemize} |
374 |
\begin{itemize} |
374 |
\item |
375 |
\item |
375 |
Primárním cílem je měření rychlosti a směru větru ve známých bodech. |
376 |
Primárním cílem je měření rychlosti a směru větru ve známých bodech. |
376 |
\item |
377 |
\item |
Line 388... |
Line 389... |
388 |
\href{http://www.anaren.com}{http://www.anaren.com} |
389 |
\href{http://www.anaren.com}{http://www.anaren.com} |
389 |
\end{itemize} |
390 |
\end{itemize} |
390 |
GPS je potřeba vybrat tak, aby fungovala i ve větších výškách. |
391 |
GPS je potřeba vybrat tak, aby fungovala i ve větších výškách. |
391 |
\textsuperscript{\href{\#fn\_\_3}{3)}} |
392 |
\textsuperscript{\href{\#fn\_\_3}{3)}} |
392 |
|
393 |
|
393 |
\paragraph{Napájení sondy během letu} |
394 |
\subsubsection{Napájení sondy během letu} |
394 |
|
395 |
|
395 |
\begin{itemize} |
396 |
\begin{itemize} |
396 |
\item |
397 |
\item |
397 |
\href{http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium\_battery}{Lithiový článek} |
398 |
\href{http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium\_battery}{Lithiový článek} |
398 |
(negeneruje teplo, minimální provozní teplota je -60 C) |
399 |
(negeneruje teplo, minimální provozní teplota je -60 C) |
Line 403... |
Line 404... |
403 |
článek} Vydrží nižší provozní teploty a je ekologicky nezávadný. |
404 |
článek} Vydrží nižší provozní teploty a je ekologicky nezávadný. |
404 |
\item |
405 |
\item |
405 |
Ideální by bylo použití |
406 |
Ideální by bylo použití |
406 |
\href{https://www.youtube.com/watch?feature=player\_embedded\&v=OtM6XJlynkk}{superkapacitorů} |
407 |
\href{https://www.youtube.com/watch?feature=player\_embedded\&v=OtM6XJlynkk}{superkapacitorů} |
407 |
\end{itemize} |
408 |
\end{itemize} |
- |
|
409 |
|
408 |
Řešením problému s nízkou teplotou ve vyšších výškách by mohlo být |
410 |
Řešením problému s nízkou teplotou ve vyšších výškách by mohlo být |
409 |
předehřátí sondy při startu. |
411 |
předehřátí sondy při startu. |
410 |
|
412 |
|
411 |
Komunikace a napájení za letu nebylo v rámci této fáze projektu finálně vyřešeno. |
413 |
Komunikace a napájení za letu nebylo v rámci této fáze projektu finálně vyřešeno. |
412 |
|
414 |
|
413 |
\hyperdef{}{konstrukce}{\paragraph{Konstrukce}\label{konstrukce}} |
415 |
\subsubsection{Konstrukce} |
- |
|
416 |
\label{konstrukce} |
414 |
|
417 |
|
415 |
\begin{itemize} |
418 |
\begin{itemize} |
416 |
\item |
419 |
\item |
417 |
Balón - \href{http://cs.wikipedia.org/wiki/Polyethylen}{PE} pytel |
420 |
Balón - \href{http://cs.wikipedia.org/wiki/Polyethylen}{PE} pytel |
418 |
(životnost v zabaleném stavu - pryž časem degraduje) |
421 |
(životnost v zabaleném stavu - pryž časem degraduje) |
Line 425... |
Line 428... |
425 |
vypuštění sondy. |
428 |
vypuštění sondy. |
426 |
\item |
429 |
\item |
427 |
Splnění požadavků na bezpečnost provozu (letovou, majetkovou a |
430 |
Splnění požadavků na bezpečnost provozu (letovou, majetkovou a |
428 |
personální) |
431 |
personální) |
429 |
\end{itemize} |
432 |
\end{itemize} |
- |
|
433 |
|
430 |
\paragraph{Firmware} |
434 |
\subsubsection{Firmware} |
431 |
|
435 |
|
432 |
\begin{itemize} |
436 |
\begin{itemize} |
433 |
\item |
437 |
\item |
434 |
Záznam dat v gondole balónu mikroSD karta |
438 |
Záznam dat v gondole balónu mikroSD karta |
435 |
\end{itemize} |
439 |
\end{itemize} |
Line 442... |
Line 446... |
442 |
\caption{Blokové schéma balónové sondy} |
446 |
\caption{Blokové schéma balónové sondy} |
443 |
\label{fig:blokpozem} |
447 |
\label{fig:blokpozem} |
444 |
\end{center} |
448 |
\end{center} |
445 |
\end{figure} |
449 |
\end{figure} |
446 |
|
450 |
|
447 |
\subsection{Legislativní požadavky} |
451 |
\subsubsection{Legislativní požadavky} |
448 |
|
452 |
|
449 |
Pravidla pro lety volných balónů bez pilota jsou definovány v leteckých |
453 |
Pravidla pro lety volných balónů bez pilota jsou definovány v leteckých |
450 |
předpisech L-2 Pravidla létaní, dodatek 5 a R. |
454 |
předpisech L-2 Pravidla létaní, dodatek 5 a R. |
451 |
|
455 |
|
452 |
\paragraph{Kategorie balónu} |
456 |
\paragraph{Kategorie balónu} |