Line 18... |
Line 18... |
18 |
\oddsidemargin 0cm |
18 |
\oddsidemargin 0cm |
19 |
\pagestyle{fancy} |
19 |
\pagestyle{fancy} |
20 |
\addtolength{\headsep}{30 pt} |
20 |
\addtolength{\headsep}{30 pt} |
21 |
\addtolength{\footskip}{50 pt} |
21 |
\addtolength{\footskip}{50 pt} |
22 |
|
22 |
|
- |
|
23 |
\setlength{\headheight}{17pt} |
- |
|
24 |
|
23 |
\fancyfoot{} |
25 |
\fancyfoot{} |
24 |
\fancyfoot[L] |
26 |
\fancyfoot[L] |
25 |
{\raisebox{-0.75cm}{\includegraphics[width=1.5cm]{img/datamatrix.png}} \footnotesize { \begin{tabular}{cc} |
27 |
{\raisebox{-0.75cm}{\includegraphics[width=1.5cm]{./img/datamatrix.png}} \footnotesize { \begin{tabular}{cc} |
26 |
pomiceva & jichapav \\ |
28 |
pomiceva & jichapav \\ |
27 |
kakonjak & poskozby\\ |
29 |
kakonjak & poskozby\\ |
28 |
hanuson1 & \\ |
30 |
hanuson1 & \\ |
29 |
\end{tabular}} |
31 |
\end{tabular}} |
30 |
} |
32 |
} |
31 |
\fancyfoot[R] {\thepage} |
33 |
\fancyfoot[C] {\thepage} |
- |
|
34 |
\fancyfoot[R] {\raisebox{-0.75cm}{\includegraphics[height=1.0cm]{./img/Logo_UST.png}}} |
32 |
|
35 |
|
33 |
|
36 |
|
34 |
\begin{document} |
37 |
\begin{document} |
35 |
\title{Technická zpráva - Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A} |
38 |
\title{Technická zpráva - Automatický vypouštěč meteobalónů ABL01A} |
36 |
\author{Eva Pomíchalová, Jakub Kákona (kaklik@mlab.cz),\\ Ondřej Hanus, Pavel Jícha, Zbyněk Poskočil} |
39 |
\author{Eva Pomíchalová, Jakub Kákona (kaklik@mlab.cz),\\ Ondřej Hanus, Pavel Jícha, Zbyněk Poskočil} |
Line 136... |
Line 139... |
136 |
|
139 |
|
137 |
\subsection{Mechanická konstrukce} |
140 |
\subsection{Mechanická konstrukce} |
138 |
|
141 |
|
139 |
Základem prototypu vypouštěče je polypropylenová krabice o rozměrech 57x39x42 cm, z obchodního řetězce IKEA. Bočnice a střecha jsou vyřezány z dutinkového polykarbonátu (má dobrý poměr hmotnosti a pevnosti). Výsledné uspořádání je vidět na obrázku \ref{fig:box} a bylo takto navrženo za účelem snadného a spolehlivého otevírání střechy. |
142 |
Základem prototypu vypouštěče je polypropylenová krabice o rozměrech 57x39x42 cm, z obchodního řetězce IKEA. Bočnice a střecha jsou vyřezány z dutinkového polykarbonátu (má dobrý poměr hmotnosti a pevnosti). Výsledné uspořádání je vidět na obrázku \ref{fig:box} a bylo takto navrženo za účelem snadného a spolehlivého otevírání střechy. |
140 |
|
143 |
|
- |
|
144 |
\begin{figure}[hbtp] |
- |
|
145 |
\centering |
- |
|
146 |
\includegraphics[width=10cm]{./img/domecek.JPG} |
- |
|
147 |
\caption{Konstrukční díly pozemního vypouštěcího boxu} |
- |
|
148 |
\label{fig:box} |
- |
|
149 |
\end{figure} |
- |
|
150 |
|
141 |
Bočnice mají tvar obdélníku, na kterém je posazen přesahující rovnoramenný trojúhelník. Obdélníková část je přichycena ke krabici a na trojúhelníkové části je posazena střecha, která je tvořena ze dvou desek. V produkční verzi by mela být konstrukce řešena polyfúzně svařovanou plastovou bednou z \gls{PE} desek. Krabice musí být dostatečně utěsněna, aby nebyla zajímavá pro hlodavce a další havěť. Rozměry by měly být upraveny tak, aby umožnila vypouštění i současných profesionálních balónových sond. |
151 |
Bočnice mají tvar obdélníku zkombinovaného přesahujícím rovnoramenným trojúhelníkem. Obdélníková část bočnic je přišroubována ke krabici a na trojúhelníkové části je položena střecha, složená ze dvou desek. V produkční verzi by mela být konstrukce spodní části řešena polyfúzně svařovanou plastovou bednou z \gls{PE} desek. Krabice musí být dostatečně utěsněna, aby nebyla zajímavá pro hlodavce a další havěť. Rozměry by měly být upraveny tak, aby umožnila vypouštění i současných profesionálních balónových sond. Boční profil krabice by pravděpodobně mohl být modifikován do trojúhelníku, což by umožnilo lepší kontrolu nad odpadávajícími díly střechy. |
142 |
|
152 |
|
143 |
|
153 |
|
144 |
\subsubsection{Akční členy} |
154 |
\subsubsection{Akční členy} |
145 |
|
155 |
|
146 |
Většina akčních členů je konstruována s důrazem na maximální |
- |
|
147 |
spolehlivost. Akční členy proto jsou pružiny s |
- |
|
148 |
přepalovacími \gls{PE} pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha |
- |
|
149 |
přepalovaná výkonovým rezistorem) ke spínáni proudu do rezistorů |
- |
|
150 |
je využit modul \href{http://www.mlab.cz/PermaLink/NFET4X01B}{NFET4X01B} |
- |
|
151 |
Nejdříve byl vyroben prototyp odpalování pružiny pro otevírání víka pozemní vypouštěcí stanice. Na kterém byla demonstrována funkčnost takového řešení. Tento pokus nejlépe ilustruje \href{http://www.mlab.cz/redmine/attachments/download/3/video-2013-03-09-23-43-33.mp4}{dokumentační video}. |
156 |
Většina akčních členů je konstruována s důrazem na maximální spolehlivost. Konstrukce akčních členů je převzata z kosmických technologií používaných na družicích Magion, proto jsou použity pružiny s přepalovacími \gls{PE} pojistkami (silonové vlákno, nebo stuha přepalovaná výkonovým rezistorem) ke spínáni proudu do rezistorů je využit modul \href{http://www.mlab.cz/PermaLink/NFET4X01B}{NFET4X01B} Nejdříve byl vyroben prototyp odpalování pružiny pro otevírání víka pozemní vypouštěcí stanice. Na kterém byla demonstrována funkčnost takového řešení. Tento pokus nejlépe ilustruje \href{http://www.mlab.cz/redmine/attachments/download/3/video-2013-03-09-23-43-33.mp4}{dokumentační video}. |
152 |
|
157 |
|
153 |
U tohoto prototypu bylo zjištěno, že doba přepalování je poměrně dlouhá, v důsledku nízkého topného výkonu rezistoru (47 $\Omega$ @ 12 V) což nebylo vhodné. Bylo to důsledkem snahy zachovat cermetový rezistor pro opakované použití. V dalším experimentu byl rezistor nahrazen \href{http://www.tme.eu/cz/details/m0.4w-10r/metalizovane-rezistory-tht-04w/royal-ohm/mff04ff0100a5/#}{miniaturní verzí} s odporem 10 $\Omega$, avšak v tomto případě došlo při napájení 12 V k okamžitému přepálení odporu bez poškození zajišťovacího pásku. Při použití 5V napájení již odpor vydržel a zároveň k přepálení zajišťovacího pásku došlo do 3s. |
158 |
U tohoto prototypu bylo zjištěno, že doba přepalování je poměrně dlouhá, v důsledku nízkého topného výkonu rezistoru (47 $\Omega$ @ 12 V) což nebylo vhodné. Bylo to důsledkem snahy zachovat cermetový rezistor pro opakované použití. V dalším experimentu byl rezistor nahrazen \href{http://www.tme.eu/cz/details/m0.4w-10r/metalizovane-rezistory-tht-04w/royal-ohm/mff04ff0100a5/#}{miniaturní verzí} s odporem 10 $\Omega$, avšak v tomto případě došlo při napájení 12 V k okamžitému přepálení odporu bez poškození zajišťovacího pásku. Při použití 5V napájení již odpor vydržel a zároveň k přepálení zajišťovacího pásku došlo do 3s. |
154 |
|
159 |
|
155 |
\begin{figure}[hbtp] |
160 |
\begin{figure}[hbtp] |
156 |
\centering |
161 |
\centering |
Line 320... |
Line 325... |
320 |
|
325 |
|
321 |
\subparagraph{Příjem příkazu pro zrušení odpalu} V případě příjmu zprávy, která přikazuje ukončení procesu odpalování, se deaktivují výstupy aktivní během vypouštění a uživatel je informován o úspěšném přerušení celé sekvence. |
326 |
\subparagraph{Příjem příkazu pro zrušení odpalu} V případě příjmu zprávy, která přikazuje ukončení procesu odpalování, se deaktivují výstupy aktivní během vypouštění a uživatel je informován o úspěšném přerušení celé sekvence. |
322 |
|
327 |
|
323 |
\subparagraph{Probuzení od časovače} Pro přesné časování během celého procesu odpalování je využito funkce časovače. Ten se v každém kroku odpalování sepne na určitou dobu, která je celočíselným násobkem celkové doby, jež se čeká v daném kroku. Tento postup byl zvolen z toho důvodu, aby mohla být průběžně aktualizována zpráva pro uživatele vyjadřující čas, který zbývá do ukončení daného úkolu. |
328 |
\subparagraph{Probuzení od časovače} Pro přesné časování během celého procesu odpalování je využito funkce časovače. Ten se v každém kroku odpalování sepne na určitou dobu, která je celočíselným násobkem celkové doby, jež se čeká v daném kroku. Tento postup byl zvolen z toho důvodu, aby mohla být průběžně aktualizována zpráva pro uživatele vyjadřující čas, který zbývá do ukončení daného úkolu. |
324 |
|
329 |
|
325 |
\paragraph{Příjem příkazu od uživatele} |
330 |
\subparagraph{Příjem příkazu od uživatele} |
326 |
|
331 |
|
327 |
Pro komunikaci s uživatelem je využito sériové linky. Ta se využívá jak pro informování uživatele o aktuálním stavu programu, tak zároveň k příjmu příkazů od uživatele. Celý algoritmus příjmu příkazu spočívá ve vyčítání znaků zadaných uživatelem znak za znakem až do té chvíle, kdy je stisknut ENTER a nebo je překročena maximální délka příkazu. Poté se buď zadaný příkaz dekóduje a následně provede a nebo je vypsána informace, že příkaz nebyl rozeznán. |
332 |
Pro komunikaci s uživatelem je využito sériové linky. Ta se využívá jak pro informování uživatele o aktuálním stavu programu, tak zároveň k příjmu příkazů od uživatele. Celý algoritmus příjmu příkazu spočívá ve vyčítání znaků zadaných uživatelem znak za znakem až do té chvíle, kdy je stisknut ENTER a nebo je překročena maximální délka příkazu. Poté se buď zadaný příkaz dekóduje a následně provede a nebo je vypsána informace, že příkaz nebyl rozeznán. |
328 |
|
333 |
|
329 |
\paragraph{Příjem dat z GPS modulu} |
334 |
\subparagraph{Příjem dat z GPS modulu} |
330 |
|
335 |
|
331 |
Posledním vláknem využívaném ve firmwaru vypouštěče je vlákno, které se stará o příjem a dekódování NMEA zprávy posílané po sériové lince z GPS modulu |
336 |
Posledním vláknem využívaném ve firmwaru vypouštěče je vlákno, které se stará o příjem a dekódování NMEA zprávy posílané po sériové lince z GPS modulu |
332 |
\cite{GPS_ublox}. Každou vteřinu je vyčítána NMEA zpráva a z ní je vybrána GPRMC zpráva, ze které je následně získána informace o aktuálním čase, datu a poloze stanice. Tato informace slouží jednak pro přesné logování událostí a zároveň v budoucnu pro snadné lokalizování vypouštěcí stanice. |
337 |
\cite{GPS_ublox}. Každou vteřinu je vyčítána NMEA zpráva a z ní je vybrána GPRMC zpráva, ze které je následně získána informace o aktuálním čase, datu a poloze stanice. Tato informace slouží jednak pro přesné logování událostí a zároveň v budoucnu pro snadné lokalizování vypouštěcí stanice. |
333 |
|
338 |
|
334 |
\subsubsection{Uživatelské rozhraní} |
339 |
\subsubsection{Uživatelské rozhraní} |
Line 394... |
Line 399... |
394 |
Radiomoduly: \href{http://www.artbrno.cz}{http://www.artbrno.cz}, |
399 |
Radiomoduly: \href{http://www.artbrno.cz}{http://www.artbrno.cz}, |
395 |
\href{http://www.anaren.com}{http://www.anaren.com} |
400 |
\href{http://www.anaren.com}{http://www.anaren.com} |
396 |
\end{itemize} |
401 |
\end{itemize} |
397 |
GPS je potřeba vybrat tak, aby fungovala i ve větších výškáchp což je omezeno směrnicí \href{http://en.wikipedia.org/wiki/CoCom#Legacyi}{CoCom}. |
402 |
GPS je potřeba vybrat tak, aby fungovala i ve větších výškáchp což je omezeno směrnicí \href{http://en.wikipedia.org/wiki/CoCom#Legacyi}{CoCom}. |
398 |
|
403 |
|
- |
|
404 |
Při realizaci sondy se může stát, že \gls{UCL} bude zavrženo použití \gls{GPS} na palubě sondy a k měření pozice bude nutno využít jinou technologii. Například jednoduchý maják umístěný na sondě a Multilaterace \cite{TDOA} |
- |
|
405 |
|
399 |
\subsubsection{Napájení sondy během letu} |
406 |
\subsubsection{Napájení sondy během letu} |
400 |
|
407 |
|
401 |
\begin{itemize} |
408 |
\begin{itemize} |
402 |
\item |
409 |
\item |
403 |
\href{http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium\_battery}{Lithiový článek} |
410 |
\href{http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium\_battery}{Lithiový článek} |
Line 449... |
Line 456... |
449 |
|
456 |
|
450 |
\begin{figure} |
457 |
\begin{figure} |
451 |
\begin{center} |
458 |
\begin{center} |
452 |
\includegraphics[width=10cm]{img/Schema_ATmega.png} |
459 |
\includegraphics[width=10cm]{img/Schema_ATmega.png} |
453 |
\caption{Blokové schéma balónové sondy} |
460 |
\caption{Blokové schéma balónové sondy} |
454 |
\label{fig:blokpozem} |
461 |
\label{fig:balon_sonda} |
455 |
\end{center} |
462 |
\end{center} |
456 |
\end{figure} |
463 |
\end{figure} |
457 |
|
464 |
|
458 |
\subsubsection{Legislativní požadavky} |
465 |
\subsubsection{Legislativní požadavky} |
459 |
|
466 |
|
Line 475... |
Line 482... |
475 |
hmotnosti přesahující 0,1 kg. Vzhledem k této definici bude nutné mít |
482 |
hmotnosti přesahující 0,1 kg. Vzhledem k této definici bude nutné mít |
476 |
pro provoz balónu povolení. Všechny informace ohledně letu (jako je |
483 |
pro provoz balónu povolení. Všechny informace ohledně letu (jako je |
477 |
datum, čas, místo vypuštění, užitečné zatížení atp.) musí být zveřejněny |
484 |
datum, čas, místo vypuštění, užitečné zatížení atp.) musí být zveřejněny |
478 |
v Letecké informační příručce (AIP). Pro vypuštění ve zvláštních |
485 |
v Letecké informační příručce (AIP). Pro vypuštění ve zvláštních |
479 |
případech, jako je mimořádné pozorování, je potřeba upozornit |
486 |
případech, jako je mimořádné pozorování, je potřeba upozornit |
480 |
prostřednictvím navigační výstrahy formou zprávy NOTAM, která se musí |
487 |
prostřednictvím navigační výstrahy formou zprávy \gls{NOTAM}, která se musí |
481 |
podat minimálně 24 hodin před vzletem balónu. |
488 |
podat minimálně 24 hodin před vzletem balónu. |
482 |
|
489 |
|
483 |
\paragraph{Materiály} |
490 |
\paragraph{Materiály} |
484 |
|
491 |
|
485 |
Balón nesmí být plněn hořlavými a výbušnými plyny s výjimkou povolení |
492 |
Balón nesmí být plněn hořlavými a výbušnými plyny s výjimkou povolení |
486 |
ÚCL. Omezení pro materiál antény ani baterií nejsou definovány. Materiál |
493 |
\gls{UCL}. Omezení pro materiál antény ani baterií nejsou definovány. Materiál |
487 |
balónu také není definován, ale při použití balónu o vysoké svítivosti |
494 |
balónu také není definován, ale při použití balónu o vysoké svítivosti |
488 |
nebo zhotoveného z materiálů o velké světelné nebo radarové odrazivosti |
495 |
nebo zhotoveného z materiálů o velké světelné nebo radarové odrazivosti |
489 |
musí být oznámeno vypuštění balónu nejbližšímu stanovišti letových provozních služeb. |
496 |
musí být oznámeno vypuštění balónu nejbližšímu stanovišti letových provozních služeb. |
490 |
Materiál (lano, provázek) spojující balón se sondou nesmí vydržet větší |
497 |
Materiál (lano, provázek) spojující balón se sondou nesmí vydržet větší |
491 |
sílu než 230~N. |
498 |
sílu než 230~N. |
492 |
|
499 |
|
493 |
\hyperdef{}{dostup}{\paragraph{Dostup}\label{dostup}} |
500 |
\paragraph{Dostup} |
494 |
|
- |
|
495 |
Pro dostup nejsou omezení. |
501 |
Pro dostup nejsou právní omezení. |
496 |
|
502 |
|
497 |
\paragraph{Místo vypuštění} |
503 |
\paragraph{Místo vypuštění} |
498 |
|
504 |
|
499 |
Omezení se týká všech Zakázaných, Nebezpečných a Omezených prostorů, |
505 |
Omezení se týká všech Zakázaných, Nebezpečných a Omezených prostorů, |
500 |
stejně jako dočasně aktivovaných prostorů v době jejich používaní, s |
506 |
stejně jako dočasně aktivovaných prostorů v době jejich používaní, s |
501 |
výjimkou kdy tak povolí ÚCL nebo kdy je prostor vyhrazen pro let |
507 |
výjimkou kdy tak povolí \gls{UCL} nebo kdy je prostor vyhrazen pro let |
502 |
předmětného balónu. Provoz balónu blízko hranic a letišť je |
508 |
předmětného balónu. Provoz balónu blízko hranic a letišť je |
503 |
problematický, nedoporučuje se. |
509 |
problematický, nedoporučuje se. |
504 |
|
510 |
|
505 |
\paragraph{Řešení legislativních problémů} |
511 |
\paragraph{Řešení legislativních problémů} |
506 |
|
512 |
|
507 |
\begin{itemize} |
513 |
\begin{itemize} |
508 |
\item |
514 |
\item |
509 |
Navržení bezpečné sondy, která splní požadavky ÚCL pro kategorii B2. |
515 |
Navržení bezpečné sondy, která splní požadavky \gls{UCL} pro kategorii B2. |
510 |
\item Řízené stoupání a aktivní zabránění vzniku kolize. Takový systém by mohl zároveň zjednodušit návrat sondy viz |
516 |
\item Řízené stoupání a aktivní zabránění vzniku kolize. Takový systém by mohl zároveň zjednodušit návrat sondy viz |
511 |
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{zde}) |
517 |
\href{http://www.youtube.com/watch?v=rpBnurznFio}{zde}) |
512 |
\item Autodestrukce při hrozící srážce. |
518 |
\item Autodestrukce při hrozící srážce. |
513 |
\end{itemize} |
519 |
\end{itemize} |
514 |
|
520 |
|
515 |
Bylo zvoleno první řešení, a to navržení bezpečné sondy spadající do kategorie B2. Finální systém bude muset být předložen k posouzení komisi na ÚCL. |
521 |
Bylo zvoleno první řešení, a to navržení bezpečné sondy spadající do kategorie B2. Finální systém bude muset být předložen k posouzení komisi na \gls{UCL}. |
516 |
|
522 |
|
517 |
\subsection{Meteorologický balón} |
523 |
\subsection{Meteorologický balón} |
518 |
|
524 |
|
519 |
Balón pro meteorologickou sondu je samostatný problém neboť sonda stoupá během letu do výšek až 30 km a dochází tak k namáhání balónu rychlou změnou teploty a nízkými teplotami (-60 $^\circ$). Zároveň se přibližně 13x zvětší objem balónu. |
525 |
Balón pro meteorologickou sondu je samostatný problém neboť sonda stoupá během letu do výšek až 30 km a dochází tak k namáhání balónu rychlou změnou teploty a nízkými teplotami (-60 $^\circ$). Zároveň se přibližně 13x zvětší objem balónu. |
520 |
|
526 |
|
Line 552... |
Line 558... |
552 |
\subsection{Zpracování dostupných dat} |
558 |
\subsection{Zpracování dostupných dat} |
553 |
|
559 |
|
554 |
\begin{itemize} |
560 |
\begin{itemize} |
555 |
\item |
561 |
\item |
556 |
Odhad vektoru meteoru v atmosféře |
562 |
Odhad vektoru meteoru v atmosféře |
557 |
\item |
- |
|
558 |
Záznam dostupných meteorologických dat pro pozdější rekonstrukci |
- |
|
559 |
(družicové snímky, aktuálně měřené hodnoty ČHMÚ, radarové snímky) |
563 |
\item Záznam dostupných meteorologických dat pro pozdější rekonstrukci meteorologické situace v průběhu události (družicové snímky, aktuálně měřené hodnoty ČHMÚ, radarové snímky) |
560 |
\item |
564 |
\item |
561 |
Sběr dat z jednotlivých stanic |
565 |
Sběr dat z jednotlivých stanic |
562 |
\item |
566 |
\item |
563 |
Výpočet vektoru a výškových profilů větru |
567 |
Výpočet vektoru a výškových profilů větru |
564 |
\end{itemize} |
568 |
\end{itemize} |
Line 572... |
Line 576... |
572 |
Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím. |
576 |
Přidělení příkazu ke startu jednotlivým stanicím. |
573 |
\item |
577 |
\item |
574 |
Přeplánování startu v důsledku neúspěšného vypuštění nebo zamítnutí |
578 |
Přeplánování startu v důsledku neúspěšného vypuštění nebo zamítnutí |
575 |
stanicí. |
579 |
stanicí. |
576 |
\item |
580 |
\item |
577 |
Kontrola potenciálního narušení vzdušného prostoru a zakázaných zón. |
581 |
Kontrola potenciálního narušení vzdušného prostoru a zakázaných zón na základě modelových předpovědí vycházejících z informací dostupných v době startu sondy. |
578 |
\end{itemize} |
582 |
\end{itemize} |
579 |
\subsection{Správa systému} |
583 |
\subsection{Správa systému} |
580 |
|
584 |
|
581 |
\begin{itemize} |
585 |
\begin{itemize} |
582 |
\item |
586 |
\item |
Line 600... |
Line 604... |
600 |
Dále bude potřeba vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem. |
604 |
Dále bude potřeba vylepšit firmware tak, aby časování sekvence fungovalo korektním způsobem. |
601 |
|
605 |
|
602 |
\subsection{Doporučení pro další cvičení} |
606 |
\subsection{Doporučení pro další cvičení} |
603 |
U tohoto konkrétního projektu byla největším nedostatkem výbava fakultních laboratoří. Balón byl svařován v dílně Fakulty strojní a finální box byl sestavován ve velice dobře vybavené \href{http://macgyver.sh.cvut.cz/}{bastlírně} bloku 9 na Strahově. Poděkování patří především provozovatelům právě této Strahovské dílny, která byla týmu k dispozici bez jakýchkoli komplikací včetně kompletního vybavení. |
607 |
U tohoto konkrétního projektu byla největším nedostatkem výbava fakultních laboratoří. Balón byl svařován v dílně Fakulty strojní a finální box byl sestavován ve velice dobře vybavené \href{http://macgyver.sh.cvut.cz/}{bastlírně} bloku 9 na Strahově. Poděkování patří především provozovatelům právě této Strahovské dílny, která byla týmu k dispozici bez jakýchkoli komplikací včetně kompletního vybavení. |
604 |
|
608 |
|
605 |
http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php |
- |
|
606 |
\bibliographystyle{ieeetr} |
609 |
\bibliographystyle{ieeetr} |
607 |
\bibliography{zprava.cs} |
610 |
\bibliography{zprava.cs} |
608 |
\addcontentsline{toc}{section}{Literatura} |
611 |
\addcontentsline{toc}{section}{Literatura} |
609 |
|
612 |
|
610 |
\printglossaries |
613 |
\printglossaries |
611 |
\glsaddall |
614 |
\glsaddall |
- |
|
615 |
|
- |
|
616 |
\vfill |
- |
|
617 |
Projekt byl realizován z prostředků firmy Universal Scientific Technologies s.r.o. |
612 |
|
618 |
|
613 |
\end{document} |
619 |
\end{document} |